Dacia Spring, produsă în China pentru Renault, Dacia, începe de la 14.995 de lire sterline (19.100 de dolari) după taxe și este în prezent cel mai ieftin vehicul electric din Europa. Vânzările de vehicule electrice în Europa au stagnat și aceasta este o veste proastă pentru obiectivele uriașe ale industriei, stabilite de Uniunea Europeană. VE-urile ar putea câștiga o cotă de piață de aproximativ 20% în acest an, dar trebuie să ajungă până la aproximativ 80% în 2030 și la 100% până în 2035, scrie Forbes.
Obiective greu de atins pentru Dacia Spring
Obiectivele sunt greu de atins, așa cum spune un raport Inovev de la începutul acestui care sugerează că vânzările de vehicule electrice ar reprezenta doar 40% din piața europeană, până în 2030.
Vor fi necesare vehicule electrice la prețuri accesibile pentru a îndeplini aceste obiective. Inovev sprijină împărțirea pieței vehiculelor electrice, solicitând sectorului premium să-și îndeplinească obiectivele.
Regulile ar putea fi diferite pentru țări: națiunilor sărace li se vor permite vehicule ICE mai mult timp, în timp ce Germania și Franța vor duce stindardul revoluției VE.
Obiectivul zero emisii nu va putea fi atins în 2035
„VE-urile mici și accesibile sunt o necesitate pentru Europa, dacă vrem să atingem obiectivul de zero emisii în 2035. Nu credem că va fi realizabil în 2035”, a declarat Jamel Taganza, vicepreședintele Inovev.
„Menținem această prognoză pentru moment, dar ar putea fi și mai mică, cu situația politică și economică actuală din Europa”, a mai spus el.
Succesul vehiculelor electrice necesită o piață de masă, condusă de entuziasmul cumpărătorilor, nu de subvenții finanțate de contribuabili, așa cum vor guvernele europene.
Producătorii europeni vorbesc despre planurile de a face multe vehicule electrice „accesibile”, dar cu prețurile de pornire actuale în medie de aproximativ 30.000 de euro (31.500 de dolari). Numărul de participanți de anul viitor, precum Citroen C-zero, Fiat Panda și Renault Twingo electric în 2026 e puțin probabil să spargă bariera de sub 20.000 EUR (21.000 USD).
Șanse mici de a îndeplini obiectivele UE
În China există o piață uriașă pentru vehiculele electrice foarte ieftine. Unele, care costă mai puțin de 10.000 de dolari sunt proiectate ca mașini utilitare simple. Nu au pretenții pentru croazieră de mare viteză, pe distanțe lungi. Aceasta este ceea ce și Europa cere.
Producătorii europeni de vehicule electrice văd că există slabe șanse de a atinge obiectivele impuse UE, iar companiile germane, precum VW, BMW și Mercedes, caută diluarea acestora. Guvernul german a sugerat ca regulile să rămână neschimbate, dar să anuleze amenzile.
În 2024, vânzările de mașini electrice în 2024 vor ajunge la aproximativ 2 milioane în Europa, dar ar trebui să crească de peste patru ori pentru a atinge obiectivul stabilit pentru 2030.
Prognoza pentru Dacia Spring
Prognoza pentru 2030 este acum de 4,7 milioane pentru o cotă de piață de 35%, în scădere față de precedenta, de 50%.
În aprilie, banca de investiții UBS și-a redus prognoza pentru vânzările de vehicule electrice europene la 8,3 milioane în 2030, comparativ cu estimarea anterioară de 9,6 milioane. Cea mai recentă prognoză pentru 2030 sugerează că a fost atins un platou.
Deși s-au înregistrat progrese, blocajele critice, inclusiv constrângerile lanțului de aprovizionare, infrastructura insuficientă de încărcare și incertitudinea din zona politică, împiedică investițiile în tehnologiile ZEV.
În ciuda protestelor ecologiștilor, UE va fi forțată să-și reducă planurile privind CO2.
Dacia Spring Extreme Electric 65
- Motor electric – 65 CP @ 4.000 -6.000 turații
- Transmisie – automată cu o singură viteză
- Baterie – fier cu litiu de 26,8 kWh
- Interval revendicat – 140 mile (190 mile în oraș)
- Tracțiune – roți din față
- Accelerație – 0-60 mph 13,2 secunde
- Viteza maximă – 78 mph
- CO2 – zero în timpul conducerii