Cea mai scumpă vacanță vândută, în ultimii ani, de către o agenție de turism din România a fost 70.000 euro. Suma a fost plătită pentru un circuit de o lună în Australia, Noua Zeelandă și Bali pentru o familie de 4 persoane. De asemenea, a inclus zboruri de linie, transferuri, cazare și tururi.
Este vorba despre agenția de turism Eturia, care a înregistrat o creștere cu 37% a cifrei de afaceri, în primul trimestru al anului 2017, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pentru anul acesta, estimează că va depăși pragul de 10 milioane de euro, în creștere față de 8 milioane de euro, cât a însemnat cifra de afaceri în 2016.
Compania a vândut în cei 10 ani de activitate peste 17.000 de pachete de vacanță personalizate în destinații exotice. Agenția de turism a pornit la început cu doar doi angajați, iar anul acesta a ajuns la un număr de 50 angajați în cele 3 puncte de lucru din țară: Piatra Neamț, București, Cluj.
„Pentru anul 2017 estimăm o cifră de afaceri de 11 milioane de euro axată atât pe creșterea în volum a vacanțelor vândute, dar și pe creșterea adusă de biroul nostru regional deschis recent la Cluj. În primul trimestru al anului 2017 versus aceeași perioadă a anului trecut, am înregistrat o creștere de 37% a cifrei de afaceri”, a declarat Sorin Stoica, Co-proprietar Eturia.
Românii preferă pachetele turistice all inclusive în destinații exotice
Compania vinde anual în jur de 2000 de vacanțe, iar cele mai solicitate rămân destinațiile de plajă precum Thailanda, Maldive, Cuba și Republica Dominicană. Majoritatea turiștilor români rezervă vacanțe în destinații exotice, însă în ultimii doi ani s-au înregistrat creșteri de peste 50% pentru destinații de top precum SUA și Japonia. Românii preferă pachetele all inclusive și resorturile dotate cu facilități complete care să le asigure confortul de care au nevoie în timpul sejurului. Bugetul mediu alocat unui sejur de 8 zile variază între 1.500 și 2.500 euro/persoană.