Mai mult de o treime dintre bărbății români acoperă toate cheltuielile atunci când călătoresc în cuplu.
În general, românii preferă să împartă costurile de călătorie în mod egal, așa cum declară 51% dintre respondenți. Această opțiune este întâlnită mai degrabă în rândul respondenților din categoriile de vârstă 18-22 de ani (49%) și 23-35 de ani (55%) decât în rândul participanților la studiu cu vârsta peste 56 de ani (42%).
Aceste date sunt extrase dintr-un studiu realizat de momondo în 2017 în rândul călătorilor români. Așadar, conform studiului, pentru 12% dintre cuplurile cu vârsta cuprinsă între 18 și 22 de ani părinții sunt cei care acoperă cheltuielile acestora de călătorie. Există și cazuri în care fiecare în parte plătește propriile cheltuilei, însă această opțiune este valabilă doar pentru 6% dintre români. Când vine vorba de alte opțiuni pentru acoperirea cheltuielilor de călătorie, românii participanți la studiu se bazează mai puțin pe sprijinul venit din partea părinților sau copiilor. De exemplu, doar 2% dintre cuplurile din România petrec o vacanță împreună datorită părinților care le acoperă costurile. Cu atât mai puțin cheltuielile de călătorie sunt acoperite de către copii – doar 1% dintre femeile participante la studiu au selectat această opțiune.
O altă concluzie a studiului momondo este că 35% dintre bărbații români își asumă ei înșiși toate costurile unei călătorii în cuplu. Pe de altă parte, 4% dintre bărbați afirmă că fiecare plătește propriile cheltuieli iar 3% spun că partenera lor plătește pentru amândoi. În ceea ce privește femeile din România, 6% dintre participantele la studiu declară că își asumă acoperirea costurilor de călătorie pentru sine și pentru partener iar 18% merg în vacanță pe banii partenerului.
Există și situația în care grija împărțirii cheltuielile de călătorie nu poate fi luată în calcul. 5% dintre bărbați și 9% dintre femei care au participat la studiu nu au partener de călătorie. Cu toate acestea, 1% dintre respondenți, aceeași pondere pentru ambele sexe, nu călătoresc cu partenerul.
„Rezultatele studiului au demonstrat că, dincolo de pasiunea românilor pentru călătorii, există și o preocupare constantă în ceea ce privește acoperirea cheltuielilor de călătorie. Mai mult de jumătate dintre călătorii români împart cu partenerul cheltuielile aferente vacanței împreună și, astfel, experiența de călătorie devine mai accesibilă amândurora, cel puțin din punct de vedere financiar. Dar există, totodată, o altă tendință – peste o treime dintre bărbați este gata să acopere personal toate costurile financiare ale unei vacanțe în doi. Aceasta este, de altfel, o veste cât se poate de bună, mai ales acum în prag de 8 martie”, declară Mircea Giurcă, Marketing Manager momondo România.