Cât este dispusă o familie să cheltuiască pentru o vacanță într-o țară caldă? Între 1.500 și 2.000 de euro, în medie. Cel puțin, așa arată bugetele la fiecare început de an.
Adelina și Mihai D. împreună cu cei doi copii au pus la punct ”un plan perfect” pentru vacanțele din acest an. Prima, programată la începutul lunii iunie, se dorește a fi într-una din destinațiile deja consacrate: Turcia, Grecia sau Spania. Bugetul? Puțin peste 2.000 de euro, într-un resort all inclusive, de 4 stele. Așa că, Târgul de Turism care se deschide în curând (22 – 25 februarie) este și un prilej pentru a sorta cea mai potrivită variantă.
”Turismul de familie se înscrie și el în trendul creșterilor generale. Desigur, locurile ideale pentru familiile cu copii sunt cele care au regim all inclusive, servicii și programe dedicate celor mici. Astfel, la acest capitol, excelează tot Turcia, unde resorturile au, în majoritatea cazurilor, tobogane, spații de joacă sub supravegherea personalului autorizat și multe alte facilități atât pentru părinți, cât și pentru copii”, punctează Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45 și președintele ANAT. În topul preferințelor mai intră Bulgaria sau litoralul românesc, unde se cer hotelurile care au dezvoltat astfel de programe.
În acest context, Lucia Morariu, CEO Eximtur, spune că, în ultimii ani, s-a putut observa o orientare a familiilor cu copii către segmentul de unități modernizate, dar și spre cele care oferă posibilitatea de cazare în garsoniere sau apartamente. În multe situații, prețul plătit pentru un pachet pe litoralul românesc este apropiat de cel pentru Turcia sau Grecia, respectiv 1.500 de euro, pentru patru persoane, timp de opt zile.
Și altceva
Mai nou, în peisaj au reapărut unele stațiuni din Egipt, pentru care s-au făcut deja rezervări încă din toamnă. ”Stațiunile egiptene de la Marea Roșie, precum Hurghada, reprezintă o altă opțiune bună pentru familiile cu copii din România. Și în cazul acestora contează foarte mult condițiile de cazare și zonele dedicate copiilor”, detaliază Cristian Pandel, CEO Christian Tour.
În mod clar, turismul de familie a devenit, în ultimii ani, ”motorul” călătoriile în orice țară, așa cum susține și Cosmin Marinof, director național de vânzări TUI TravelCenter și Eurolines. Nu e de mirare că, tot mai des, pe lista de călătorii apar destinații exotice precum Thailanda, Republica Dominicană și Mexic, dar cu bugete de două-trei ori mai mari.