Atlantic Tour si Perfect Tour, in afara de cuvantul „tour” in titulatura? Amandoua au lansat site-uri de rezervari online. Difera insa publicul tinta si oferta turistica. Daca Atlantic Tour se adreseaza in principal turistilor straini si ofera numai camere de hotel si tururi, Perfect Tour tinteste piata romaneasca si are o oferta completa: camere de hotel, bilete de avion, vacante, croaziere si ren-a-car. Insa pentru a face rezervare pe oricare site, aveti nevoie de card de credit, ceea ce diminueaza considerabil numarul potentialilor clienti.Pe site-ul www.visitbalkans.com, compania Atlantic Tour va da posibilitatea sa va rezervati o camera intr-unul din cele 4.000 de hoteluri din 400 de orase din Europa, Asia, Africa si, in curand, si America. „De la lanturi internationale, pana la hoteluri de tip boutique, castele frantuzesti sau conace englezesti, avem tarife preferentiale la multe hoteluri, parteneri vechi de-ai nostri. In unele cazuri sunt chiar si cu 30% mai mici decat la alte agentii sau decat tarifele de pe alte site-uri internationale de rezervari si cu 50-70% mai mici decat tariful de receptie”, spune Bogdan Gligor. Una din cele mai importante agentii care ofera servicii pentru turistii straini, Atlantic Tour, a dezvoltat acest site in principal pentru strainii care viziteaza Romania. „Noi ne-am propus sa promovam in general zona Balcanilor la targurile internationale, urmand ca de la inceputul anului 2005 turistii sa aiba posibilitatea sa rezerve de asemenea tururi de oras si transferuri”, spune Bogdan Gligor. In ultimii doi ani, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 150%, ajungand in 2003 la aproximativ 4 milioane euro, din care 1,5 milioane euro provin din serviciile furnizate pentru straini. Bogdan Gligor isi doreste acum ca site-ul sa-i aduca in urmatorii doi ani incasari de 500.000 de euro.Pe site-urile dezvoltate de Perfect Tour, www.mytrip.com si www.biletevacanta.ro va stau la dispozitie ofertele a peste 75.000 de hoteluri, 700 companii aeriene, 50 de companii specializate in inchiriere de masini si 22 companii de croaziere. „Un fel de expedia.com, evident de talie mai mica. Dezvoltarea site-ului s-a aflat pe primul loc in strategia noastra, inca de cand am deschis agentia, in luna mai a acestui an”, spune Corina Pacuraru, directoarea Perfect Tour, care a investit pana acum 40.000 de euro in site. Corina Pacuraru spera ca site-ul sa-i aduca in jur de 2.500 de rezervari pe luna, mai ales ca sunt vizati nu doar utilizatorii individuali si clientii corporate, ci si agentiile de turism din provincie. Ultimele doua categorii vor beneficia de reduceri importante la tarifele afisate, in functie de volumul de rezervari. Perfect Tour, una din cele mai noi agentii pe piata, estimeaza ca va avea in acest an o cifra de afaceri de un milion de euro. Cele doua site-uri vor functiona incepand cu 5 noiembrie, iar palta va putea fi facuta fie prin card de credit, fie prin ordin de plata, fie direct la sediile agentiei. „Marele avantaj pe care il are clientul este ca poate sa vada singur ofertele a cateva sute de hoteluri din Paris, de exemplu, in loc de cinci-sase, cate ar primi de la un agent de turism”, precizeaza Corina Pacuraru.Aceste demersuri de pe piata romaneasca nu reprezinta altceva decat adaptarea la standardele industriei internationale. Conform unui studiu realizat de compania PhoCusWright, 35 de milioane de americani au cumparat vacante online in 2003, cu 17% mai mult fata de anul precedent. In 2004, 20% din toate vacantele vandute in SUA sunt rezervate si platite online, iar specialistii estimeaza ca in urmatorii zece ani procentajul se va tripla.