Din cele 17 licențe audiovizuale (televiziune terestru și satelit) acordate în România în 2010, două sunt pentru posturi de turism, domeniu de nişă cu o dezvoltare notabilă înainte de criză. Acum, o investiţie de acest gen nu se justifică sută la sută, mai ales că audienţele înregistrate de posturi similare aflate deja pe piaţă (de exemplu, Travel&Living și Travel Channel) au o medie zilnică de 0,1-0,2 puncte de rating și un market share de 1% (în traducere, 10.000-15.000 de telespectatori, ca medie zilnică). 
Încrezători că turismul se va dezvolta în următorii ani, dar şi în conformitate cu gustul românilor pentru călătorii şi vacanţe, Laurențiu Megelea, un antreprenor prahovean, și Ilias Papageorgiadis, un businessman grec cu afaceri imobiliare, au decis să investească în proiecte de televiziuni de turism. 
Lansări iminente și lansări amânate
Travel Mix Channel, aparținând companiei Mixmontan, care include o reţea media deţinută de Megelea (Televiziunea Valea Prahovei, Ziarul Valea Prahovei, postul de radio Best FM), se va lansa la jumătatea lunii februarie și va fi disponibilă în rețelele de cablu tv, platforme DTH şi internet.
„Investiția, până în acest moment, este de 150.000 de euro, urmând ca la jumătatea anului viitor să investim alte 900.000 de euro, iar în primii trei ani să derulăm investiții de cinci milioane de euro în echipamente HD și programe“, anunţă Laurențiu Megelea. Potrivit acestuia, cei mai mulţi clienți publicitari vor fi din turism, dar și din segmentele auto și comunicații. 
Tot în 2011 se va lansa și Tourism Tv, aparținând lui Ilias Papageorgiadis. Acesta a primit și licența pentru Imobiliare Tv, post care se va dezvolta în paralel cu cel de travel, cu care împarte infrastructura.
„Domeniul turismului va crește paralel cu cel al imobiliarelor. Cunosc industria turismului din Grecia, am participat la promovarea stațiunii Katerini, la diferite evenimente, târguri. Dacă nu credeam în aceste proiecte, nu investeam“, declară Papageorgiadis. Potrivit documentației depuse la CNA, Tourism Tv are ca obiectiv atragerea unei audiențe zilnice medii de 0,3 puncte de rating, adică aproximativ 35.000 de telespectatori. Investiția se ridică la aproximativ 327.000 de euro.
Ciprian Enea, consultant la Best Tourism și proprietar al primei televiziuni de turism din România, Travel Tv, este însă sceptic: „Să faci un post tv offline și să atragi public numeros este aproape imposibil. Când am lansat Travel Tv pe internet (2008 – n.r.), am făcut un studiu de piață. Dacă am fi înmulțit cu zece bugetele de promovare ale primilor zece turoperatori, tot nu ne amortizam costurile“, spune Enea, care a luat în calcul cheltuieli anuale pentru publicitate de 20.000-30.000 de euro, pentru o agenție mare de turism.
Printre cei care au cochetat cu ideea unei televiziuni de travel se numără și frații Negoiță, care primiseră în 2008 licența pentru Ring Tv. „Licența a expirat și nu am mai reînnoit-o. Aveam în plan un canal de travel, însă din cauza crizei am amânat proiectul“, a precizat Ionuț Negoiță. Surse din piață au declarat pentru Capital că omul de afaceri Mohammad Murad, proprietarul lanțului hotelier Phoenicia, are în plan lansarea unei televiziuni de turism. El deținea licența postului Cosmos Tv, însă n-a reînnoit-o în timp util.
Dacă am fi înmulțit cu zece bugetele de promovare ale primilor zece turoperatori, tot nu ne amortizam costurile.
Ciprian Enea, consultant, Best Tourism

5 mil. de euro va aloca proprietarul Travel Mix Channel, în primii trei ani, pentru achiziționarea de echipamente și pregătirea programelor tv.