Dan Diaconescu vrea să listeze la bursă societatea care deţine postul TV, cu ajutorul unui partener. Stigmatizat de industrie, dar cu argumentul celei mai spectaculoase consolidări a audienţei, postul OTV a intrat în vizorul lui Sorin Ovidiu Vântu, după negocieri eşuate cu bossul Pro TV, Adrian Sârbu.
Dan Diaconescu, fondatorul şi unicul acţionar al OTV, operat de societatea Ocram Televiziune, susţine că se află în negocieri, pentru vânzarea unui pachet minoritar de acţiuni, cu Sorin Ovidiu Vântu, precum şi cu un grup bancar din Austria. „Vreau să transform Ocram din SRL în societate pe acţiuni şi am nevoie de un partener“, a dezvăluit Diaconescu pentru Capital. În plus, fondatorul OTV doreşte să vândă pentru că visează la listarea la bursă a companiei care deţine televiziunea. De cealaltă parte, Sorin Ovidiu Vântu, acţionarul majoritar al grupului Realitatea-Caţavencu, preferă să se abţină de la declaraţii. Omul de afaceri s-a rezumat la a spune că stafful grupului decide ce achiziţii se fac, el fiind „doar acţionar“. Din partea staffului, Sorin Enache, general manager al Realitatea-Caţavencu, spune că nu se negociază în prezent achiziţionarea OTV, deşi postul îi interesează „Nu suntem pregătiţi (n.r. pentru achiziţie)“, afirmă Enache.
Surse din piaţa media susţin însă că deja s-a semnat vânzarea unui pachet minoritar de acţiuni către o societate care nu are legătură cu Realitatea-Caţavencu, dar în spatele căreia se află Vântu. Societatea controlată de omul de afaceri ar urma să preia OTV în etape, de-a lungul multor ani. Din punct de vedere legal, OTV nu poate avea aceiaşi acţionari majoritari ca şi celelalte televiziuni din trustul Realitatea-Caţavencu, deoarece s-ar încălca prevederile Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).
Tranzacţia ar urma să se încheie în termeni similari cu cei negociaţi de Diaconescu şi grupul Media Pro anul trecut. Potrivit fondatorului OTV, atunci a purtat, timp de şase luni, negocieri cu echipa lui Adrian Sârbu pentru cedarea, în primă fază, a unui pachet de 20%, pentru ca în cinci-şase ani participaţia ProTV să se majoreze la 80%. Una dintre condiţiile principale avansate de Diaconescu a fost independenţa la nivel de conţinut. Dacă anul trecut negocierile se purtau pentru circa 13 milioane de euro, acum, Diaconescu vorbeşte de 20 de milioane de euro pentru 20% din OTV, în condiţiile în care postul este evaluat de o companie de audit la circa 150 de milioane de euro. Suma vehiculată de Diaconescu este fabuloasă având în vedere că pentru 5% din societatea ProTV, sub care operează patru posturi TV, Adrian Sârbu a primit de la Central European Media Enterprises – CME circa 50 de milioane de euro.
Diaconescu susţine că negocierile cu Media Pro au fost sistate din cauza birocraţiei. „Veneau la negocieri 20 de persoane şi eu singur. Cereau camioane de acte, evaluări ale firmelor de cablu, proiecte scrise. Eu le spuneam clar ce vreau să fac, nu era necesar să scriu“, afirmă jurnalistul.
Proiectul de dezvoltare al OTV presupune investiţii în aparatură, de la care de emisie la elicopter, care să permită filmări live, 24 de ore din 24, de la accidente, incendii etc., până la diverse alte evenimente care prind la public.
Din banii obţinuţi din vânzarea acţiunilor OTV, jurnalistul vrea să investească în DDTV. Pe lângă negocieri, consolidarea audienţei a generat şi evoluţia veniturilor din publicitate, care, în prezent, reprezintă aproape 90% din câştigurile postului, potrivit lui Diaconescu. Cele mai mari câştiguri provin de la clienţii de publicitate tradiţionali ai postului, precum Niro, la care se adaugă, în acest an, şi branduri mai importante. De exemplu, Meridian, concesionar Dacia şi Renault, şi Gazeta Sporturilor au ales să se promoveze pe OTV, depăşind bariera de imagine care a împiedicat marii clienţi să apeleze la acest post. „OTV are 5% din piaţă şi nu poţi neglija acest aspect. Noi nu fugim de publicul nostru“, spune Cătălin Tolontan, redactorul-şef al Gazetei Sporturilor.
Pe de altă parte, Mihaela Fabian, media buying director la Mindshare Media, susţine că unul dintre clienţii săi din sectorul băuturi alcoolice a cerut să fie promovat pe OTV. „Clienţii evită să se asocieze cu un post cu o anumită imagine, cu scandalul. Lucrurile vor începe însă să se mişte, nu ştiu dacă postul va avea o evoluţie spectaculoasă, pentru ca sunt clienţi care ţin la etichetă“, adaugă Fabian.