Grupul Praktiker Bau-und Heimwerkermärkte Holding AG a avut în anul fiscal 2007 o creştere a vânzărilor nete consolidate de 24,8%, ajungând la valoarea de 3,95 miliarde Euro. Acest rezultat corespunde estimărilor anunţate de grup anul trecut, care indicau o ţintă a vânzărilor pe 2007 de aproximativ 4 miliarde Euro.

 

În Germania, Praktiker a reuşit să atingă o cifră a vânzărilor de 2,86 miliarde Euro, cu 25,5 % mai mare decât în 2006, deşi piaţa din această ţară a avut pe ansamblu o puternică evoluţie negativă. Creşterea este atribuită contribuţiei Max Bahr, companie achiziţionată de grup. În termeni like-for-like (calcul ce exclude influenţa din extinderea suprafeţei de vânzare), anul fiscal 2007 a adus o scădere a vânzărilor Praktiker în Germania de 3,6% faţă de intervalul precedent. În pofida tendinţei generale negative a acestei pieţe, mai puternică decât se aştepta iniţial, brand-ul Praktiker şi-a consolidat poziţia, mărindu-şi în a doua parte a anului cota deţinută pe piaţă. Creşterea TVA şi un climatul general nefavorabil consumului au influenţat considerabil cererea de produse do-it-yourself şi implicit vânzările Praktiker din Germania.

 

Pe plan internaţional, Praktiker a avut vânzări totale de 1,08 miliarde Euro, cu 23% peste valoarea raportată în 2006. Rezultatul s-a datorat pe de o parte extinderii reţelei cu 15 noi magazine, iar pe de altă parte creşterii productivităţii pe suprafaţa de vânzare deja existentă. În termeni like-for-like, vânzările din afara graniţelor Germaniei au depăşit cu 11,4% valoarea înregistrată în 2006. Activitatea internaţională a grupului a rămas astfel principalul motor de creştere pentru acest indicator.

 

Data: 10 ianuarie 2008

 

Sursa: Prakitker