CNAIR ia în calcul închiderea Valea Oltului, deși Poliția Rutieră se opune

CNAIR examinează închiderea circulației pe Valea Oltului din 8 iulie, în ciuda opoziției Poliției Rutiere. O hotărâre va fi luată în următoarele zile.

Se ia în considerare închiderea temporară a circulației pe DN 7 în apropierea Boiței pentru lucrări de infrastructură. O variantă analizată este restricționarea traficului pe intervale de 20-30 de minute pentru operațiuni de defrișare și rănguire, necesare pentru înlăturarea stâncilor și a arborilor periculoși de pe versanți.

CNAIR a implementat deja astfel de închideri temporare pe DN 7A pentru astfel de activități.

Între Călimănești și Câineni, CNAIR a semnat recent un contract de 47 de milioane de lei pentru consolidarea versanților și instalarea plaselor de protecție, cu circulația fiind reglementată prin semafoare.

Turiștii vor fi grav afectați de această oprire a circulației

Întreruperea traficului pe principala rută către vestul țării în plin sezon de vacanță ar afecta grav numeroși turiști aflați în concediu în România în acest moment.

De asemenea, transportatorii ar întâmpina dificultăți majore, având la dispoziție doar Valea Prahovei, deja suprasaturată și cu restricții pentru camioane în weekend și pe parcursul săptămânii, și DN 1A Cheia Săcele, principalul drum de legătură între București și Brașov, scrie Economedia.

Pe Valea Prahovei, va fi instalat un semafor la podul de la Posada, în urma încheierii unui contract de reparații între CNAIR și un constructor din Iași, pentru viaductul construit în 1925, lucrările fiind deja în desfășurare din luna iunie.

Marian Răduinea, fost polițist din Sibiu, a scris pe Facebook că există planuri de închidere a Valea Oltului începând cu 8 iulie, între orele 06:00 și 20:00, pentru o perioadă de 30 de zile.

Autoritățile locale nu au fost de acord cu această decizie, dar au propus o altă soluție pentru lucrările de construcție a autostrăzii în zona Boița.

„Haideți să vă dau o veste tare, pe care autoritățile încă nu au îndrăzneala să o facă publică:

Începând cu data de 08 iulie se va închide Valea Oltului între orele 06-20, pentru o perioadă de 30 de zile!

Deși Serviciul Rutier Sibiu nu a fost de acord, au venit cu o altă soluție pentru lucrările ce se desfășoară la autostradă în zona Boița, CNAIR București a considerat că oamenii acceptă orice!

Exista posibilitatea ca, in zona unde se efectuează defrișarea și crearea unui prim culoar, constructorul să monteze parapet de protecție. Astfel, se înlătura pericolul de a ajunge lemn sau piatră în drumul național.

Dacă acum se inchide un coridor paneuropean, ce facem când se va trece la construcția efectivă a platformei autostrăzii?!
Incompetenții sunt tot în funcțiile publice!”, a scris Marian Răduinea, pe Facebook.

Purtătorul de cuvânt de la DRDP Brașov: Se vor face lucrări intense chiar deasupra DN7, deci vor fi perturbări de trafic

Conform declarațiilor purtătorului de cuvânt Robert Elekes de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, nu s-a luat încă o decizie oficială cu privire la închiderea circulației pe DN7.

El a menționat că vor avea loc lucrări intensive de construcție deasupra DN7, ceea ce va provoca perturbări în trafic, deși nu într-o măsură atât de severă cum s-a presupus inițial.

„Cert este că se vor face lucrări intense chiar deasupra DN7, deci vor fi perturbari de trafic, chiar dacă nu vor fi atât de grave cum se preconizează.

Programul și desfășurarea lucrărilor va fi anunțată în scurt timp de reprezentații companiei de drumuri și de către Ministerul Transporturilor”, a precizat acesta, potrivit Turnul Sfatului.

În primăvara acestui an, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a declarat că pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și în zona defrișării de pe DN 7 Valea Oltului vor exista restricții de trafic în perioada primăvară-vară.

Lucrările inițiale sunt planificate să dureze aproximativ o lună-două.

Lotul 2, situat între Boița și Cornetu, se întinde pe o lungime de 30 de kilometri și este considerat cel mai dificil tronson al Autostrăzii A1 din cauza reliefului accidentat și a numărului mare de structuri în zona montană, inclusiv viaducte și tuneluri.

Asocierea Mapa – Cengiz din Turcia a început lucrările de defrișare în ianuarie 2024, iar în plus față de tunelul de la Câineni cu o lungime de 1,5 km, se va construi și un ecoduct pentru traversarea râului Olt și a căii ferate, a explicat Bogdan Alexandru, reprezentantul constructorului.

Cristian Pistol: Va fi un disconfort mai mare pe DN 7 când vor fi evacuați toți arborii

Pe tronsonul 3 al Autostrăzii A1, între Cornetu și Tigveni, compania WeBuild este responsabilă de operațiunile de defrișare.

Acest lot este cel mai extins de pe autostradă și reprezintă cel mai mare contract încheiat pentru o autostradă din România.

Într-un interviu dat în luna februarie, Cristian Pistol a abordat subiectul lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii A1 și impactul potențial asupra traficului pe DN 7.

El a menționat că se lucrează la un plan pentru a minimiza deranjul în trafic, având în vedere dificultățile de acces pe terenul accidentat.

„Pe secțiunea 2 și pe secțiunea 3 din Autostrada Sibiu – Pitești în momentul de față se lucrează la defrișare în vederea finalizării studiilor de teren, studiul geotehnic. Știți că terenul este foarte greu accesibil pentru utilaje.

Va fi un disconfort mai mare pe DN 7 când vor fi evacuați toți arborii care trebuie evacuați, dar lucrăm împreună cu antreprenorul pentru un plan astfel încât impacul (n.r asupra traficului) să fie cât mai mic. Avem discuții cu antreprenorul pentru a stabili cum evacuăm arborii tăiați. Restricțiile ar urma să fie aplicate, cel mai probabil din această primăvară, vară anul acesta.

Într-o primă fază va fi o lună sau două, vom vedea, astfel încât să nu se suprapună cu valorile cele mai mari care se înregistrează pe DN 7 (august)”, a explicat Pistol.