Miercuri, 16 octombrie, redacțiile Capital și Infofinanciar au organizat un eveniment intitulat. „Sustenabilitate. De la producător la consumator”. Agenda acestei mese rotunde cuprinde subiecte precum modelele și soluțiile sustenabile în producție, aprovizionare și logistică sau contribuția companiilor în educarea consumatorului final pentru un consum sustenabil.
Valerian Iștoc, Business Development Director la Agrii România, a fost prezent la acest eveniment și a vorbit despre interacțiunile pe care le-a avut cu fermierii în ultimii ani. A expus părerea lor în ceea ce privește schimbările legislative când vine vorba de sustenabilitate.
Acesta spune cum trebuie luate în seamă două considerente: „Vorbim inițial de partea legislativă, dar poate și mai importantă este partea voluntară”.
Valerian Iștoc, Agrii România, și sustenabilitatea
„Am fost surprins cât de multe acțiuni, la nivel de fermă, au loc pentru că așa este bine. Sunt fermieri care au luat deja măsuri în acest sens nu pentru că se va schimba legislația, nu pentru că primesc un ajutor. Ci fac asta pentru că vor, așa consideră ei că este bine.
Fac încercări, chiar dacă se poate întâmpla să nu reușească, să nu obțină rezultate bine. Îi simțim, îi vedem, îi observăm. Sunt acei fermieri mici, dar mulți”, declară Valerian Iștoc.
După aceea, reprezentantul Agrii România a venit și cu exemple clare. A vorbit despre ce face un fermier pentru a realiza cu succes aceste schimbări.
„Solul, țin să le reamintesc tuturor, este un organism viu. Unii fermieri țin cont de asta și aleg să reducă prelucrarea acestuia în cadrul culturilor, aleg să aplice un număr mai scăuzut de îngrășăminte.
Vor să păstreze această viață din solul lor. Iar această situație se observă mai mult, din observațiile noastre. acolo unde fermierii sunt mai tineri. Aceștia percep mai rapid aceste schimbări.”
Agrii România este parte a grupului irlandez Origin Enterprises PLC. Această mare companie activează în șase țări. De asemenea, firma este furnizor de servicii agronomice, îngrășăminte și persticide. Și se adresează atât fermelor mari, cât și celor mici. Compania are peste 11.000 de parteneri, dintre care 8.500 sunt fermieri, iar 2.500 sunt fitofarmacii.
„Sustenabilitate. De la producător la consumator”
Agenda evenimentului Masă rotundă „Sustenabilitate. De la producător la consumator”, organizat de Capital și Infofinanciar, a urmărit tocmai drumul unor afaceri spre o economie circulară. Căci, companiilor din România le revine acum responsabilitatea de a seta obiectivele de sustenabilitate pe toate palierele de activitate. De asemenea, de la data de 1 ianuarie 2025, raportarea ESG (Environmental, Social, Governance) devine obligatorie.
În plus, consumatorii români se arată tot mai interesați de ceea ce înseamnă sustenabilitate. Însă, pentru ei, conceptul nu este unul înțeles pe deplin încă. De aceea, Masa rotundă „Sustenabilitate. De la producător la consumator” este unul dintre evenimentele Capital și Infofinanciar care sunt organizat tocmai cu scopul de explica ceea ce se întâmplă acum și ceea ce ne așteaptă în perioada următoare.
Evenimentul este organizat cu sprijinul: Philip Morris România, Reciclad’OR, Romgaz, Comtim, Case Sustenabile și Rewire Interior Design. Partenerii media ai evenimentului sunt Evenimentul Zilei și InfoActual.