Valeriu huidan: „Snobismul e legat de succesele rapide”

Huidan a acceptat sa vorbeasca despre lucrul la care se pricepe cel mai bine: legatura dintre masinile de lux si oamenii de afaceri.. Capital: Sunt multe masini scumpe in Romania astazi? Care ar fi, in opinia dumneavoastra, profilul cumparatorului de Volvo, una dintre masinile de lux?Huidan: Ponderea masinilor din clasa lux este relativ mica. Vorbim de un procent de 4-5% din totalul autoturismelor de import. In privinta profilului cumparatorului, noi ne dorim o persoana relativ tanara, cu famili

Huidan a acceptat sa vorbeasca despre lucrul la care se pricepe cel mai bine: legatura dintre masinile de lux si oamenii de afaceri.. Capital: Sunt multe masini scumpe in Romania astazi? Care ar fi, in opinia dumneavoastra, profilul cumparatorului de Volvo, una dintre masinile de lux?
Huidan: Ponderea masinilor din clasa lux este relativ mica. Vorbim de un procent de 4-5% din totalul autoturismelor de import. In privinta profilului cumparatorului, noi ne dorim o persoana relativ tanara, cu familie, copii, succes in afaceri sau cu o cariera, si care isi doreste sa-si reliefeze pozitia, dar nu intr-un mod agresiv. Asta pentru a nu-i agresa si agasa pe cei care se invart in jurul sau, dar oferindu-i confortul si pozitionarea necesare.

Capital: Ati folosit cuvantul agresiv. Se observa in Romania o exagerare a snobismului?
Huidan: Snobismul este evident, fiind in stransa legatura cu succesele rapide, dar, as spune eu, efemere, in care fiecare beneficiar al acestui tip de succese nu evita sa se afiseze direct, ostentativ, cu ceea ce a realizat.

Capital: si totusi, oamenii de afaceri straini spun ca se mira sa vada atatea masini scumpe in Romania.
Huidan: Cred ca motivul este simplu: in primul rand, faptul ca mare parte din aceasta concentrare de 4-5% se produce in Bucuresti. Banii grei se fac totusi in Capitala, iar ponderea vanzarilor este de peste 40% in favoarea celui mai mare oras din Romania.

Capital: Ce modele de masini de lux atrag femeile de afaceri din Romania ?
Huidan: Din pacate, trebuie sa ma intorc la partea negativa de mai devreme si sa spun ca sunt multe femei de succes din industria modelling-ului, prezentatoare TV, reclame etc. care se afiseaza ostentativ cu masini care mai de care mai excentrice. Dupa parerea mea, nu aceasta categorie este reprezentativa pentru Romania. Exista femei de afaceri de succes care se orienteaza spre SUV-uri de lux, de la care doresc sa simta in plus siguranta pe drumurile Romaniei. Acest lucru s-a observat atat la noi, cat si la BMW sau Mercedes.

Capital: Care a fost prima masina pe care ati condus-o?
Huidan: O Dacie veche de 18 ani, cumparata la mana a doua. Ulterior, dupa 1990, am cumparat un Ford Scorpio. Era varful de gama al lui Ford. Trecerea la o masina adevarata am facut-o doar in momentul in care am devenit importator al Volvo pentru Romania. si aici am incercat sa ma incadrez in formatul omului de afaceri putin agresiv. Conduc in momentul de fata un S80 cu motorizare de 170 de cai putere, care nu are culori agresive si nu socheaza.
Volvo este, de altfel, o masina onesta, ce ofera celui care o conduce tehnica, siguranta fiabilitate si, mai nou, frumusete. In ciuda regretelor vechilor posesori de Volvo, a existat o etapa de reinfrumusetare a masinilor, care s-a dovedit evidenta.

Capital: Ce masina sugerati sa-si cumpere un roman cu venituri medii?
Huidan: Un roman care dispune de 10.000 de euro ar trebui sa se orienteze, dupa parerea mea, catre Peugeot 206 sau chiar 307. Evident, sunt si alte marci care merita banii.

Capital: Sunteti de acord cu faptul ca parintii cu bani trebuie sa le ofere copiilor o masina la varsta majoratului?
Huidan: Am doi baieti, unul de 22, iar celalalt de 18, dar deocamdata nici unul nu are masina lui personala. S-ar putea ca la un moment dat, daca observ ca merita acest lucru, sa le cumpar cate o masina. Dar cel mai probabil ei vor lucra in firma, astfel incat isi vor cumpara o masina in rate.

Capital: Cu ce echipa de Formula 1 tineti?
Huidan: Afectiv, am inclinatie pentru Ferrari, mai ales ca de trei ani incoace ei se tot lupta pentru podium. Au asteptat o perioada buna sa revina in top, dar din momentul in care l-au luat pe Schumacher au devenit imbatabili. Apreciez de asemenea BMW si Renault, care cred ca vor lupta in scurt timp laolalta cu Ferrari.

Capital: Ce va enerveaza cel mai mult pe soselele romanesti?
Huidan: In primul rand, lipsa de bun-simt, care este corelata cu lipsa de educatie la nivelul intregii tari. Aici nu este vina individului, ci a sistemului, mai exact a vechiului sistem. Saracia aduce de fapt lipsa de educatie. Politistii saracii incearca sa schimbe din imaginea institutiei pe care o reprezinta. Daca Politia isi gaseste statutul de slujitor al cetateanului si iese din subordinea Guvernului, are toate sansele sa devina o institutie civilizata.    

Carte de vizita

Valeriu Huidan este managerul general al companiei Forum Auto, importatorul masinilor Volvo de pe piata romaneasca. Revenite cu succes pe piata autohtona, masinile Volvo raman totusi un vis pentru majoritatea romanilor. 284 de oameni de afaceri au scos anul trecut din cont sau din buzunar intre 20.000 si 40.000 de dolari pentru a cumpara o astfel de masina, iar pentru 2002, Valeriu Huidan prognozeaza vanzari de aproape zece milioane de dolari. „Eforturile cu care au fost obtinute aceste rezultate au fost incomensurabile. Este vorba de o firma in care am investit in ultimii ani peste sase milioane de dolari”. Valeriu Huidan conduce cu succes o afacere unde sotia ii este partenera, iar cei doi baieti se pregatesc sa lucreze in cadrul firmei.