În anul 2022, compania a semnat 48 de contracte finanțate din fonduri europene, în valoare de 24 de miliarde de lei fără TVA, cu 2,07 miliarde mai mult decât în perioada 2017-2021, a transmis CNAIR într-un comunicat.
Cele mai importante proiecte din 2022
De-a lungul acestui an, s-au lansat în total 15 proiecte importante de proiectare și execuție lucrări pentru construcția a 550 de km de drumuri de mare viteză. Valoarea acestora ajunge la 41,4 miliarde de lei, fără TVA.
- Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D
- Autostrada Târgu Mureș– Târgu Neamț, Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț
- Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătură la Autostrada A3
- Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș– relicitare
- Subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia
- Autostrada Sibiu – Făgăraș, Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Mârșa (DJ105G)
- Autostrada Sibiu – Făgăraș, Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1)
- Autostrada Sibiu – Făgăraș Tronsonul: 3 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
- Autostrada Sibiu – Făgăraș , Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus ( DJ 105B) – Municipiul Făgăraș și Drum de legătură cu DN1
- Autostrada Focșani – Bacău Lot 1 Focșani – Domnești Târg, Lot 2 Domnești Târg – Răcăciuni, Lot 3 Răcăciuni – Bacău
- Autostrada Bacău – Pașcani Lot 1 Bacău (Săucești) – Trifești, Lot 2 Trifești – Gherăești, Lot 3 Mircești – Pașcani
- Autostrada Buzău – Focșani Tronson 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, Tronson 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni
- Autostrada Buzău – Focșani Tronson 1 Buzău – Vadu Pașii, Tronson 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord
- Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, Sector 2: Târgoviște – Sinaia drum la două benzi de circulație
- Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, Sector 1: Bâldana – Târgoviște lărgire la 4 benzi de circulație
Au fost lansate, de asemenea, proiecte pentru elaborarea unor studii de fezabilitate, necesare construcției a 500 de km de infrastructură rutieră modernă. Valoarea acestora se ridică la 205,1 milioane de lei, fără TVA.
Prin cele 27 de proiecte lansate anul acesta, se vor construi, în următorii ani, peste 1000 de km de drumuri de mare viteză. Valoarea estimată a acestora depășește 41 de miliarde de lei fără TVA.
Un an plin pentru CNAIR
Pe lângă șantierele deschise și contractele semnate, CNAIR a fost desemnată câștigătoarea pentru construcția celor 320 km din A7 la finalul acestui an. Astfel, în 2023 se vor deschide, în diverse stadii de execuție, șantiere pe întreaga lungime A7, Autostrada Moldovei.
„Un alt important contract deblocat și semnat anul acesta este cel pentru proiectarea și execuția lucrărilor lipsă de pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva și sunt șanse ca în cursul anului 2023 să se ajungă în faza preliminară lucrărilor de execuție. 2022 a fost și anul autostrăzii Sibiu – Pitești prin faptul ca au fost semnate și ultimele două contracte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a secțiunilor 2 (Boița – Cornetu – 31,33 km) și 3 (Cornetu – Tigveni – 37,4 km), astfel încât, în prezent, sunt contracte semnate pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru toate cele 5 secțiuni ale acestei autostrăzi”, au transmis reprezentanții companiei.
De asemenea, pe data de 15 decembrie, s-au deschis circulației primii 13,17 km ai primei autostrăzi ce traversează Carpații, între Sibiu și Boița. S-au pus în circulație și primii 39,85 km de drum expres din România, tronsonul 2 din DX Craiova – Pitești.
La finalul acestei luni, SICAP a publicat anunțurile de participare la licitațiile pentru proiectarea și execuția primelor secțiuni ale A8, secțiunea I, Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) și secțiunea III, Leghin – Târgu Neamț (29,9 km).