Principalele conditii de participare in top au fost: realizarea unei rate a profitului (profit brut/cifra de afaceri) intre 1% si 100%, o cifra de afaceri de peste un miliard de lei la microintreprinderi si peste 1,5 miliarde lei la celelalte categorii, si datoriile restante la bugetele publice (cu termen de plata la 31.12 2001) sa nu depaseasca 5% din cifra de afaceri.Sectiunea rezervata "Mijloace de informare si publicitate" este dominata de agentiile de publicitate. In cele patru topuri intoc
Principalele conditii de participare in top au fost: realizarea unei rate a profitului (profit brut/cifra de afaceri) intre 1% si 100%, o cifra de afaceri de peste un miliard de lei la microintreprinderi si peste 1,5 miliarde lei la celelalte categorii, si datoriile restante la bugetele publice (cu termen de plata la 31.12 2001) sa nu depaseasca 5% din cifra de afaceri.
Sectiunea rezervata „Mijloace de informare si publicitate” este dominata de agentiile de publicitate. In cele patru topuri intocmite (pentru intreprinderi mari, mijlocii, mici si microintreprinderi) si-au facut loc nu mai putin de 24 de agentii de publicitate si de media. In anul 2000, la „intreprinderile mari” figura pe locul al treilea Antena 1. In clasamentul 2001, la aceasta sectiune se afla numai un „careu” al agentiilor din industria de publicitate si media: MindShare (Ogilvy Group), McCann-Erickson, Graffiti/BBDO si Leo Burnett Romania.
In topul precedent al „intreprinderilor foarte mari” (peste 1.000 de angajati) figura o singura firma, Mercury Promotions. La aceasta editie, clasamentul pentru „foarte mari” nu mai exista din lipsa de candidati. Continuand comparatiile intre cele doua topuri (2000/2001), interesant de remarcat este pasul pe care-l face agentia de publicitate Leo Burnett Romania de la „mijlocii” la intreprinderi „mari”, o dovada a dezvoltarii pe care a cunoscut-o firmain ultimii doi ani. Topul celor „mici” este dominat de opt agentii de publicitate, media si regii de medie. La „microintreprinderi” (2 – 9 angajati) pe primul loc s-a plasat Ogilvy Public Relations, cu o productivitate de 53,3 miliarde lei/angajat.
La ce bun aceste topuri? Ele sunt o valoare adaugata la imaginea companiilor si, daca diplomele de premianti frumos inramate isi gasesc si locul pe peretii companiilor, reprezinta un motiv de mandrie care da bine la orgoliul managerilor. In lumea reala a afacerilor, diplomele nu tin de foame, pentru ca un client, in cazul industriei de publicitate, este mai mult interesant de oferta agentiei si mai putin de cartea sa de vizita.
L-am intrebat pe Mihail Vartosu, Regional Managing Director la agentia Grey Worldwide Romania, ce semnificatie au diplomele de lider la „mijlocii” obtinute in ultimii doi ani. „Marturisesc ca suntem toti foarte placut impresionati, atat la firma din Bucuresti, cat si la sediul central din New-York. Ne propunem sa reeditam succesul an de an”, spune Mihail Vartosu. El recunoaste ca prezenta in fruntea topului este un plus de imagine si adauga: „Agentia noastra lucreaza, in general, fie cu lideri de piata, fie pentru marci lider de piata, asa ca, indubitabil, plasarea noastra in top nu este intamplatoare.”
In ce masura o astfel de diploma poate reprezenta, in afara castigului de imagine, si un atu in viitoarele afaceri ale agentiei? Ovidiu Florea, director executiv al agentiei MindShare, declara: „Cred ca acest premiu reprezinta o conditie necesara, dar nu suficienta. Pentru ca el este consecinta fireasca a unei conduite profesionale. Partenerii nostri de afaceri pot fi impresionati de un asemenea premiu. Dar el trebuie sustinut de rezultatele concrete pe care le obtinem pentru clientii nostri, zi de zi.” In 2001, MindShare a inregistrat o cifra de afaceri de peste 570 miliarde lei.
La randul sau, Gabriela Lungu, director executiv la Ogilvy Public Relations (Ogilvy Group), afirma: „Ca oameni de PR suntem primii care spunem ca toate castigurile la capitolul imagine se regasesc si in bilantul de sfarsit de an. Pe acest principiu se bazeaza activitatea noastra. Cu siguranta, acest premiu este un atu pe care trebuie sa stim sa-l capitalizam”. Ogilvy Public Relations a avut o cifra de afaceri de peste 100 de miliarde lei in anul 2001.
Clasamentele Camerei de Comert confirma faptul ca industria publicitatii are jucatori profitabili.
Cele mai puternice firme mass-media din Bucuresti in anul 2001
Sectiunea „Intreprinderi mari” (250 – 999 angajati)
Firma Punctaj total Productivitate (mil. lei/angajat)
MindShare Media 348 20.378
B.V. McCann-Erickson 167 5.861
Graffiti/BBDO 107 4.487
Leo Burnett&Target 94 5.105
Cele mai puternice firme mass-media din Bucuresti in anul 2001
Sectiunea „Intreprinderi mijlocii” (50 – 249 angajati)
Firma Punctaj total Productivitate (mil. lei/angajat)
Grey Worldwide Romania 152 3.404
Stage Expert 150 1.068
Pagini Nationale 114 346
Castel Film 100 862
Tempo Advertising 96 1.573
Radio Contact 73 667
OFC/DMB&B 56 1.093
Cablevison of Romania 53 383
Euromedia Services 49 744
Prospero SRL 45 728
Cele mai puternice firme mass-media din Bucuresti in anul 2001
Sectiunea „Intreprinderi mici” (10 – 49 angajati)
Firma Punctaj total Productivitate (mil. lei/angajat)
GFS Communication 1426 647
Media Direction Romania 804 12.929
Team Advertising 429 4.598
CO.GE.P 373 6.390
Abis Studio 298 4.230
Momentum SRL 291 1.676
Focus Advertising 268 2.844
TBWA Bucuresti 266 4.154
Olympic DDB Romania 263 3.136
Regie Radio Music 237 3.687