Omul de afaceri Jean Valvis a contractat, prin intermediul firmei Carpathian Springs, credite de investiţii şi de capital de lucru care însumează 9,2 milioane de euro de la BCR pentru construcţia unei fabrici de apă minerală în comuna Panaci de lângă Vatra Dornei.
Construcţia fabricii a fost demarată în luna septembrie a anului trecut, începerea producţiei de apă minerală fiind programată pentru luna iulie a acestui an. Fabrica va avea instalate două linii de îmbuteliere a apei minerale, una pentru PET, a cărei producţie va merge în special pe piaţa românească de retail şi o linie de apă minerală îmbuteliată la sticlă, destinată locaţiilor HoReCa, precum şi pentru export în ţări precum Franţa, italia şi SUA.
„Va fi primul produs de lux exportat din România”, a declarat Jean Valvis. De altfel, omul de afaceri, care spune că apa minerală pe care o va produce are, potrivit analizelor, calităţi unice, a organizat şi un concurs internaţional pentru designul sticlei care va fi folosită pentru brandul Aqua Carpatica.
Investiţia în dezvoltarea producţiei de apă minerală este de 12,5 milioane de euro, în afară de împrumutul BCR fiind utilizate şi fonduri proprii. Din totalul investiţiei, 815.000 de euro au fost plătiţi pentru terenul de 3 hectare pe care se construieşte fabrica.
Valvis va îmbutelia sub brandul Aqua Carpatica atât apă carbogazoasă cât şi apă plată şi şi-a propus să producă în primul an de funcţionare între 27 şi 30 de milioane de litri, urmând ca în al doilea an producţia să se dubleze.
E un gol de calitate pe piaţa românească a apelor minerale
Omul de afaceri elveţian spune că sunt trei motive pentru care a decis să revină pe piaţa apelor minerale după ce a vândut în 2002 producătorul de apă minerală Dorna Apemin pentru 40 de milioane de euro către gigantul Coca-Cola.
„Nu sunt de acord cu strategia principalilor jucători de pe piaţă. Consider că în momentul de faţă e un gol de calitate şi am decis să revin pentru a restabili acest nivel înalt calitativ”, a explicat Valvis.
În plus, omul de afaceri consideră că potenţialul pieţei româneşti de desfacere a apei minerale este încă mare şi că va fi nevoie de captarea de noi izvoare. În al treilea rând, Valvis vede o provocare în dezvoltarea unei mărci de apă minerală de lux.
„Este un excelent challenge la nivel de marketing. Vreau să duc o bătălie frumoasă la nivel de marketing cu giganţii mondiali în domeniu”, a mai spus omul de afaceri.
În afara producţiei de apă minerală, Valvis mai are afaceri în producţia de vinuri şi derulează mai multe proiecte de energie regenerabilă.