Vânzări de cel puțin 30 de milioane de euro anul acesta, doar din produsele deja lansate. Este principalul reper financiar al grupului de firme deținut de Jean Valvis, care își propune să aibă un cuvânt de spus și pe piața mondială a apei minerale.
lLa două luni de la lansarea apei minerale Aqua Carpatica, Jean Valvis spune că a ajuns deja la o cotă de piață de 1,5%. Performanța nu este deloc de neglijat, în condițiile în care concurența pe această piață este acerbă, unul dintre cele mai importante branduri fiind chiar Dorna, construit de Valvis și vândut în urmă cu opt ani.
Obiectivul omului de afaceri pentru Aqua Carpatica este o cotă de piață de 10% peste doi ani, iar șansele par a fi de partea sa, datorită poziționării produsului. Mai exact, ascensiunea vânzărilor în primele două luni s-a datorat campaniei de promovare. „Cea mai pură apă minerală din lume“ a reușit să provoace în rândul consumatorilor două tipuri de reacții, spune Valvis: pe de-o parte, cei care au mers la raft să cumpere produsul, iar pe altă parte, cei care cred că sloganul este doar o strategie de marketing fără fundament.
„Asta m-a surprins“, spune Valvis, convins fiind că atuul apei sale poate propulsa brandul la masa celor mai pretențioși cumpărători. „La nivelul industriei agroalimentare, este un avantaj uriaș, pentru că am singurul izvor de apă minerală pură din lume. Pot să mă duc în liga Evian, Perrier, San Pellegrino sau Voss“, subliniază Valvis. Și chiar se va duce, pentru că pariul său personal este să construiască „primul produs de calitate de top care va cuceri cele mai exigente piețe internaționale, precum New York, Londra, Los Angeles sau Tokyo“. Mai exact, în circa doi ani, brandul ar trebui să fie prezent în marile restaurante din străinătate. Iar aceasta nu este decât una dintre afacerile care au ocupat timpul omului de afaceri în ultimii ani. Valvis Holding deține și podgoria de la Sâmburești, și mii de hectare de teren cultivat cu cereale, proiecte energetice și chiar o firmă de software. Care este cel mai important dintre ele? „Și vinul și cerealele sunt proiecte cu atuuri certe, dar nu le pot compara cu unicitatea izvorului de apă. Proiectul energetic este însă mai important și ca investiții, și ca business, și ca cifră de afaceri“, mărturisește Valvis. Mai exact, la Sâmburești au fost replantate 240 de hectare din totalul celor 500 deținute.
Dintre acestea, nu mai puțin de 80 de hectare au fost replantate cu Chardonnay, restul, cu Merlot și Cabernet Sauvignon. Vinurile îmbuteliate ajung pe piață în trei segmente: Domeniile Sâmburești, premium, Sâmburel de Olt, categoria medie, și Château Valvis, disponibil doar în restaurante.
De la fotbal la IT, de la lactate la Santorini
În ceea ce privește energia verde, Valvis are proiectul pregătit, dar nu va demara investiția până când legislația nu va fi complet clarificată. Omul de afaceri mai deține încă mai puțin de un procent din FC Rapid, club în care a investit în 2006, dar spune că nu este compatibil cu fotbalul. „Am crezut că acest club de tradiție poate fi gestionat ca o corporație, cu delegarea managementului, cu transparență, cu departamente de specialitate“, spune el, lăsând să se întrevadă dezamăgirea. Acum își diversifică afacerile, așa că pregătește o investiție în Grecia, la Santorini, unde intenționează să construiască o unitate agroturistică.
Pentru moment, este foarte discret în ceea ce privește detaliile proiectului, spunând doar că este în lucru, la arhitecți, și că va respecta întru totul specificul local. Grupul de firme include și o companie de IT, care a localizat o aplicație elvețiană ERP, ProConcept, folosit și la nivel intern în firmele holdingului. „Este un soft mult mai ieftin decât competitorii săi giganți și foarte rigizi“, explică Valvis.
Afacerea care i-a adus cel mai mare succes este fabrica de lactate LaDorna, pe care a vândut-o, în 2008, grupului internațional Lactalis. „Nu fac operațiunile pentru a le vinde, ci pentru a consolida următorul pas. Și de fiecare dată, s-a mai adăugat și un zero la următorul pas“, mai spune el.