Principala pârghie de creștere va rămâne vânzarea biletelor de avion, la care se va adăuga și cea a pachetelor de tip city break. În acest scop, de la începutul acestui an, compania a integrat oferte de la principalii tour-operatori de pe piață, devenind revânzător pentru pachete de tipul vacanțelor charter în Grecia, Spania sau Turcia.
„Estimăm că segmentul vacanțelor de tip tour-operator va crește și mai mult în 2016, iar scopul nostru este să replicăm modelul pe care l-am folosit și pentru bilete de avion, adică să oferim clienților noștri posibilitatea să găsească și să compare toate ofertele de vacanțe de pe piață, într-un singur loc”, a mai declarat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.
Anul trecut, doar în România, compania a vândut, în total, de 42,47 milioane euro (echivalentul a 188,8 milioane lei), aceasta reprezentând o creștere de peste 54% față de anul 2014. „Anul 2015 a fost cel mai bun an de până acum, pentru că am făcut cele mai îndrăznețe lucruri de până acum. Am ieșit din zona de performance marketing și am derulat primele campanii TV din istoria Vola.ro, am lansat produse unice pe piața din România, precum Smart Connection și, în plus, pentru prima dată de la înființare, am schimbat structura acționariatului primind un nou partener: fondul de investiții 3TS Capital Partners. Aș spune că succesul înseamnă câteodată să ieși din zona ta de confort”, a declarat Daniel Truică, Managing Partner și unul dintre fondatorii Vola.ro.
În 2015, volumul vânzărilor de bilete de avion pe platforma Vola.ro a crescut cu aproximativ 70% față de anul 2014, în timp ce numărul city break-urilor rezervate de români a crescut cu 40%, iar segmentul vacanțelor de tip tour-operator a înregistrat un avans de 150% față de anul precedent. Cei mai mulți dintre turiștii care au călătorit cu avionul au ales bilete ale companiilor Wizz Air, Tarom, Blue Air, Ryanair, ale grupului Lufthansa sau AIR FRANCE KLM.
„Se poate observa o preferință a românilor pentru companiile de tip low-cost, cele mai mari companii de acest tip prezente pe piața din România situându-se în topul vânzărilor. Acest lucru are evident un impact asupra întregii piețe, pentru că a forțat, de asemenea, companiile de linie să vină cu reduceri de preț sau să aplice un model de business similar. De exemplu, numeroase companii de linie au început să ofere bagajul de cală doar contra-cost”, a declarat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.
O altă tendință observată de Vola.ro în decursul anului trecut este că 2 din 3 clienți care cumpără online produse turistice preferă să achite cu cardul. Fie că este vorba de un card de debit sau credit, peste 65% dintre clienții Vola.ro au ales această metodă de plată-instant.