Adevărul despre mașinile electrice. Amenințarea climatică a determinat guvernele din Europa și numai să accelereze tranziția de la motoarele cu ardere internă la mașinile electrice. Și chiar dacă vânzările nu s-au prăbușit în acest an, cota de piață a mașinilor alimentate cu baterii, în Europa, a scăzut cu 2,5 puncte, comparativ cu primul trimestru din 2023.
Cel mai recent sondaj realizat în Marea Britanie vine cu o veste și mai proastă. Oamenii susțin că decizia autorităților de a interzice vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel până în 2035 este una pripită și că nu au de gând să treacă la vehicule electrice.
Peste 75% dintre șoferii chestionați au declarat că intenția guvernului de a interzice vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel până în 2035 este una pripită, potrivit unui nou sondaj realizat de CompareNI.com citat de Businesseye.
52% dintre șoferi au răspuns că nu intenționează să-și ia o mașină electrică
Întrebați când plănuiesc să facă schimbarea la un vehicul electric, mai mult de jumătate dintre șoferii chestionați (52%), au spus că nu intenționează deloc să-și ia o mașină electrică, în timp ce 14% au răspuns că ar putea face asta în 6-10 ani.
Potrivit sondajului, principalul lucru care îi împiedică pe oameni să treacă la un VE este costul, 39% dintre ei declarând că mașinile electrice sunt prea scumpe. Costul mediu pentru a cumpăra o mașină electrică în Marea Britanie este de aproximativ 50.000 lire sterline.
Costurile mari ale VE, primele de asigurare foarte mari și infrastructura
Al doilea cel mai popular factor care i-a descurajat pe șoferi este infrastructura de încărcare, 27% dintre respondenți spunând că nu este suficient de bună. Irlanda de Nord are în prezent cel mai scăzut nivel de dispozitive de încărcare din Regatul Unit.
Noile date de la CompareNI.com arată, de asemenea, că prima medie de asigurare auto pentru o mașină electrică în Irlanda de Nord este semnificativ mai scumpă decât asigurarea pentru o mașină pe benzină sau diesel.
De asemenea, tot în Irlanda de Nord, prima medie de asigurare auto pentru o mașină electrică este de 759,60 lire sterline. În comparație, o primă medie de asigurare pentru o mașină auto diesel este de 642,60 lire sterline, în timp ce prima medie pentru o mașină pe benzină este de 510,90 lire sterline.
Cu toate acestea, primele de asigurare pentru mașinile electrice în Irlanda de Nord sunt mai ieftine decât în restul Regatului Unit, unde depășesc suma de 978 lire sterline.
2035 este un termen mult prea devreme
Comentând rezultatele sondajului, Greg Wilson, CEO al CompareNI.com, a declarat: „ Având în vedere planurile guvernului de a interzice vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel până în 2035, sondajul sugerează că publicul nu susține pe deplin modificările propuse. Deși aceste planuri au fost anunțate în urmă cu aproape doi ani, mulți șoferi din Irlanda de Nord cred că 2035 este un termen mult prea devreme și nici măcar nu se gândesc să treacă la vehicule electrice în viitor”.
El a subliniat că, pe fondul actualei crize și a creșterii costului vieții, „șoferii nu doresc să plătească mai mult pentru a cumpăra o mașină electrică sau să scoată mai mulți bani din buzunar pentru primele de asigurare. În plus, accesul la punctele de încărcare din Irlanda de Nord este cu mult în urmă față de restul Regatului Unit, ceea ce îi face pe șoferi și mai reticenți în trecerea la o mașină electrică”.
„Guvernul încearcă să îmbunătățească aceste probleme și a existat o creștere cu 17% a dispozitivelor publice de încărcare, între ianuarie și martie 2024. Cu toate acestea, pentru a încuraja șoferii să cumpere vehicule electrice, trebuie să existe mai multe stimulente și o infrastructură de încărcare pe măsură”, a subliniat el.