Anunţul de joi al producătorului auto francez Renault potrivit căruia a strâns 1,476 miliarde de euro din vânzarea restului de 6,5% din acţiunile producătorului suedez Volvo AB pe care le mai deţinea nu are un impact imediat asupra ratingului său pe termen lung, cu perspectivă stabilă, se arată într-un comunicat al agenţiei de evaluare financiară Fitch Ratings.
Vânzarea de 1,5 miliarde de euro va permite Renault să-şi îmbunătăţească lichidităţile şi nivelul creditării, inclusiv gradul de îndatorare.
Renault va utiliza fondurile rezultate din această tranzacţie pentru a-şi reduce datoria şi pentru a-şi finanţa investiţiile, apreciază Fitch.
Totuşi, avertizează agenţia, profitabilitatea din operaţiunile industriale rămâne slabă pentru o companie cu un rating din categoria ‘investment grade’ (recomandat pentru investiţii) şi ar putea fi sub presiune în 2013 dacă mediul economic se deteriorează şi mai mult. Fitch se aşteaptă ca vânzările de maşini noi să scadă pe principalele pieţe europene ale Renault în 2013 iar preţurile să scadă sau cel mult să rămână stabile.
Fitch ar putea lua în considerare o acţiune pozitivă de rating în viitorul apropiat dacă agenţia va crede că actualele performanţe variabile ale Renault vor fi susţinute şi în 2013.
Renault a anunţat joi că a vândut către investitori instituţionali un pachet de 138 milioane acţiuni ordinare, reprezentând 6,5% din capital şi 17,2% din drepturile de vot la Volvo AB, la un preţ de 95,25 coroane suedeze per titlu, ceea ce i-a permis să strângă pentru 12,78 miliarde de coroane suedeze (1,476 miliarde de euro).
Compania a precizat că sumele rezultate în urma acestei operaţiuni vor servi la ‘continuarea procesului de reducere a datoriilor şi la investiţii, în special în Franţa, Rusia şi China’. Datoriile Renault au scăzut constant de la opt miliarde de euro în 2008 la aproximativ 818 milioane de euro la finele primei jumătăţi a acestui an.
Guvernul francez (care deţine 15% din acţiunile Renault) a anunţat şi el că 45% din suma rezultată din vânzarea participaţiei la Volvo AB (adică 664 milioane de euro) va fi alocată pentru întărirea bazei industriale a Renault din Franţa.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. Recent, la Salonul Auto de la Paris, Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
SURSA: Agerpres