Vânzări cu 7% mai mari în RON în anul de catalog IKEA 2009

Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a vândut peste 13 milioane de produse şi a fost vizitat de peste 3 milioane de oameni în anul de catalog IKEA 2009. Vânzările totale înregistrate în anul de catalog IKEA 2009 au fost de 377,9 milioane de RON (TVA inclusă), în creştere cu 7% faţă de anul precedent. „În primele şase luni din perioada de referinţă am înregistrat o creştere în RON cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent de catalog, în timp ce în

Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a vândut peste 13 milioane de produse şi a fost vizitat de peste 3 milioane de oameni în anul de catalog IKEA 2009.

Vânzările totale înregistrate în anul de catalog IKEA 2009 au fost de 377,9 milioane de RON (TVA inclusă), în creştere cu 7% faţă de anul precedent. „În primele şase luni din perioada de referinţă am înregistrat o creştere în RON cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent de catalog, în timp ce în ultimele 6 luni, am avut o scădere cu 6%. Fluctuaţiile cursului valutar, greu de controlat, ne afectează, întrucât majoritatea produselor din magazinul IKEA sunt importate. A fost o perioadă în care ne-am întărit convingerea că numai lucrând din ce în ce mai bine, mai eficient, cu şi mai multă atenţie la costuri şi la nevoile clientului, vom reuşi să ne îndeplinim misiunea de a contribui la crearea unei vieţi de zi cu zi mai bune pentru cât mai mulţi oameni”, a declarat Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România.

Aproximativ 60% din produsele vândute de magazinului IKEA de la 1 septembrie 2008 până la 31 august 2009 au fost produse de mobilier, dintre care cele mai bine vândute au fost: combinaţiile de dulapuri PAX, cu 20.500 de unităţi vândute, corpurile de bucătărie FAKTUM, cu peste 16.800 de bucăţi, sistemele modulare de bibliotecă BILLY, cu peste 15.900 de bucăţi, şi produsele din gama POÄNG (fotolii şi taburete), cu peste 11.000 de bucăţi vândute. Restul de aproximativ 40% din vânzările totale au fost decoraţiuni şi accesorii pentru casă, între care: becurile economice SPARSAM, cu peste 220.000 de bucăţi, produsele din familia IKEA 365+ (tigăi, oale, borcane, ustensile de bucătărie), cu peste 175.000 de bucăţi, şi pernele şi pilotele din familiile de produse MYSA şi GOSA, cu peste 152.000 de bucăţi.

Locul de joacă din interiorul magazinului a fost vizitat de peste 44.500 de copii, care au rămas sub supravegherea personalului IKEA, în timp ce părinţii lor şi-au făcut cumpărăturile în magazin.

Majoritatea vizitatorilor magazinului servesc masa la restaurantul IKEA. În anul de catalog 2009, în topul preferinţelor au fost chifteluţele suedeze, din care clienţii au cumpărat 2,5 milioane de bucăţi, urmaţi de hotdog-i – aproximativ 1.650.000 de bucăţi (înşiruiţi, ar acoperi echivalentul distanţei dintre Bucureşti şi Constanţa) şi de prăjiturile Almondy – cu peste 275.000 de porţii.