România și Luxemburg se disting între statele membre ale Uniunii Europene (UE) pentru creșterea vânzărilor cu amănuntul înregistrată în luna ianuarie a acestui an.
România, vânzări record cu amănuntul în ianuarie 2024
În luna ianuarie, vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană (UE) și zona euro au înregistrat creșteri modeste. Cu toate acestea, România se evidențiază ca fiind printre statele membre cu cea mai puternică majorare a vânzărilor, atât lunar cât și anual. În zona euro, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,1%, iar în UE cu 0,3%, comparativ cu luna decembrie 2023.
Printre statele membre, Luxemburg și România au înregistrat cele mai semnificative creșteri ale vânzărilor cu amănuntul, cu 7,6%, respectiv 3,8%.
În ceea ce privește evoluția anuală, vânzările cu amănuntul au înregistrat scăderi de 1% în zona euro și de 0,6% în UE.
România continuă să se claseze printre țările cu cea mai puternică creștere a vânzărilor, cu un avans de 6,7%, fiind depășită doar de Luxemburg, unde vânzările cu amănuntul au crescut cu 7,2% în ritm anual.
Cum au evoluat vânzările cu amănuntul în UE în ianuarie 2024?
În luna ianuarie, comparativ cu decembrie, vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate de o creștere de 1,2% a vânzărilor de carburanți, precum și de o creștere de 0,8% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și țigări.
În ceea ce privește evoluția anuală, vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate de o scădere de 1% a vânzărilor de produse non-alimentare, precum și de o reducere de 0,4% a vânzărilor de carburanți, potrivit informațiilor furnizate, miercuri, de Eurostat.
În ianuarie 2024, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 6,6%
În legătură cu România, Institutul Național de Statistică (INS) a raportat că, în luna ianuarie 2024, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere de 6,6%, față de ianuarie 2023, atât în termeni bruto (nesecventați) cu 6,6%, cât și ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 5,1%.
De asemenea, în comparație cu luna anterioară, în ianuarie 2024, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete), în termeni bruto, a scăzut global cu 17,2%.
În timp ce, ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut global cu 3,8%