Producatorul de electrocasnice a inregistrat in primul trimestru al anului 2007 o cifra de afaceri de 42 milioane euro, la un volum al vanzarilor de aproximativ 300.000 de unitati, informeaza un comunicat al Artic. Din volumul total al vanzarilor, peste 177.000 de unitati au fost exportate, atat pe pietele europene, cat si catre Orientul Mijlociu si Africa.

“In primele trei luni ale anului 2007 am vandut aproape 300.000 de unitati. Dintre acestea, peste 230.000 reprezinta aparate frigorifice. Aceste cifre reprezinta o crestere a vanzarilor cu 24% fata de primul trimestru din 2006. Aceasta ne confirma faptul ca strategia noastra de crestere extensiva, concentrata in principal catre piata europeana, este bine fundamentata”, spune Ugur Kayali, director general Arctic.

Arctic are ca obiective pentru acest an consolidarea si mentinerea pozitiei de lider pe piata autohtona de electrocasnice, prin investitii constante in oameni, tehnologie si infrastructura”, se mentioneaza in comunicat 

In ultimii patru ani, Arctic a investit peste 35 de milioane de euro, iar in 2007 isi propune sa faca investitii in valoare de peste 10 milioane de euro, acestea fiind in principal destinate consolidarii infrastructurii de business, modernizarii liniilor de productie si dezvoltarii de produse noi.

In anul 2006, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 194 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul precedent. Volumul total al vanzarilor s-a ridicat la 1.440.000 de unitati, 741.000 de produse fiind exportate in peste 35 de tari.

Potrivit propriilor estimari, Arctic detine o cota de 31,7% pe piata de produse electrocasnice.Arctic face parte din grupul Arçelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica fiind prezent in peste 100 de tari din lume. Compania detine 10 unitati de productie in trei tari si are 15.000 angajati iar portofoliul sau include noua branduri. In 2006, cifra de afaceri a grupului Arçelik s-a ridicat la 3,9 miliarde de euro si un volum al vanzarilor de peste 10 milioane de unitati. Pana in anul 2010, Arçelik si-a propus sa detina unul dintre cele mai puternice 10 branduri din lume pe segmentul electrocasnice.

Sursa: Capital 02 Mai 2007