Numai anul trecut acestea au marcat un avans de 340% față de nivelul înregistrat de QuickMobile în 2014, de exemplu, și au reprezentat 10% din afacerile companiei.

”Dispozitivele wearable și, în special, ceasurile inteligente, sunt vedetele acestui an, iar popularitatea lor crește uimitor și în România, urmând tendința de la nivel european. Pe fondul evoluției din ultima perioadă, estimăm că până la finele lui 2016 se va dubla numărul smartwatch-urilor vândute, după ce anul trecut am depășit pragul de 11.000 de unități”, spune Tudor Țiboc, General Manager QuickMobile.

Potrivit acestuia, românii plătesc, în medie, 1.300 de lei pentru smartwatch-uri. Anul trecut, cel mai costisitor device de profil vândut de companie a fost un Apple Watch Edition, varianta de lux, placată cu aur de 18k, în valoare de 79.999 lei.

În ceea ce priveşte alt segment de dispozitive wearable, brăţările fitness, acestea sunt tot mai căutate anul acesta, preţul de pornire a unui astfel de wearable este de 100 de lei.

”Am analizat îndeaproape preferințele clienților noștri și am observat că aceștia caută produse superioare, ale unor brand-uri renumite la nivel internațional. Totuși, principalele criterii de selecție variază în funcție de sexe. Astfel, bărbații țin cont de caracteristicile tehnice ale smartwatch-urilor, în timp ce femeile care achiziționează astfel de produse sunt interesate de design, culori și brand. În ceea ce privește brățările fit, acestea sunt extrem de populare în rândul sexului frumos, odată pentru prețul accesibil, dar și pentru designul atractiv și funcționalitățile ideale unui stil de viață activ și îngrijit”, explică Tudor Țiboc.