Vanzarile companiei Tata Motors s-au prabusit in luna decembrie, pe fondul unui cumul de factori precum restrictiile de creditare, incetinirea cresterii economice si nu in ultimul rand, pentru ca ultima luna din an are prin traditie rezultate mai slabe.In ansamblu, vanzarile de autovehicule produse de Tata Motors au scazut cu 47% (la 25.219 unitati) in decembrie 2008 fata de aceeasi luna a anului precedent.In acelasi timp, rezultatele obtinute pe segmentul vehiculelor comerciale au scazut si mai
Vanzarile companiei Tata Motors s-au prabusit in luna decembrie, pe fondul unui cumul de factori precum restrictiile de creditare, incetinirea cresterii economice si nu in ultimul rand, pentru ca ultima luna din an are prin traditie rezultate mai slabe.
In ansamblu, vanzarile de autovehicule produse de Tata Motors au scazut cu 47% (la 25.219 unitati) in decembrie 2008 fata de aceeasi luna a anului precedent.
In acelasi timp, rezultatele obtinute pe segmentul vehiculelor comerciale au scazut si mai brusc, cu 51% fata de vanzarile lunii decembrie 2007. Vanzarile de autoturisme au scazut si ele, cu 31%.
„Un trend de recesiune ce se manifesta in economie, combinat cu innasprirea conditiilor de creditare si dobanzile mari au avut un impact sever in privinta vanzarilor”, a explicat compania intr-un comunicat.
De asemenea, si compania Maruti Suzuki India, detinuta in proportie de 54,2% de catre Suzuki Motor (Japonia) a anuntat o scadere cu 10% a vanzarilor pentru luna decembrie.
Potrivit ANE, toti constructorii auto din India au scazut preturile luna trecuta, dupa ce guvernul a redus accizele cu 4 puncte procentuale. totusi, aceasta masura se pare ca nu a avut aproape deloc impact in sensul stimularii vanzarilor celor doua companii.
Pe de alta parte, Hyundai Motor India Ltd a inregistrat o crestere semnificativa, cu 56% a vanzarilor in decembrie 2008 fata de aceeasi luna a anului precedent. Principalele cauze ale acestui rezultat au fost, potrivit companiei, exporturile, schemele de discount si alte stimulente.
Sursa: ANE