Vânzările Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, au înregistrat anul trecut o creştere organică de 4,1%, la 108 miliarde de franci elveţieni (73,7 miliarde de euro), în timp ce profitul net s-a diminuat de la 18 miliarde de franci în 2008 la 10,4 miliarde de franci (şapte miliarde de euro).

Profitul net din 2008 are în componenţă, însă, un câştig de 9,2 miliarde de franci elveţieni (6,2 miliarde euro) realizat în urma vânzării unei participaţii de 24,8% din compania Alcon, se arată în raportul financiar al Nestle pentru 2009.

Raportul notează că diferenţele cursurilor de schimb valutar au avut un impact negativ de 5,5% asupra vânzărilor de anul trecut.

Încasările din Europa au avansat cu 0,3%, în termeni organici, în timp ce în Europa de Est creşterea a depăşit 5%, în pofida condiţiilor economice dificile.

Grupul a reuşit să economisească 1,5 miliarde de franci (aproximativ un miliard de euro) în 2009, printr-un program de eficientizare a operaţiunilor. Cheltuielile administrative şi de marketing au crescut însă cu 110 puncte de bază, la 33,7% din vânzări.

SURSA: Mediafax