Volumul vânzărilor PepsiAmericas în Europa Centrală şi de Est a scăzut anul trecut cu 12,8%, din cauza condiţiilor economice dificile de pe pieţele emergente din regiune, care s-au manifestat mai acut în România şi Ucraina, se arată într-un raport al grupului american.

Veniturile la cursuri valutare constante au scăzut cu 1% din cauza volumului mai redus al vânzărilor în Statele Unite şi Europa Centrală şi de Est, se mai spune în raport.

Evoluţii nefavorabile pe pieţele valutare

„Rezultatele de anul trecut au fost afectat de evoluţii nefavorabile semnificative pe pieţele valutare, cât şi de presiunea asupra vânzărilor din întreaga lume, care a accelerat în trimestrul al patrulea”, a declarat, într-un comunicat, directorul general executiv al PepsiAmericas, Robert Pohlad.

Efectul fluctuaţiilor de pe pieţele valutare este subliniat de diferenţa dintre scădera la cursuri de schimb constante şi declinul real al veniturilor.

Profit şi vânzări mai mici

Astfel, valoarea netă a vânzărilor PepsiAmericas a scăzut anul trecut cu 10,3%, de la 4,93 miliarde de dolari la 4,42 miliarde de dolari.

Profitul net al grupului s-a redus totodată cu 20%, de la 226,4 milioane de dolari la 181,2 milioane de dolari.

PepsiAmericas este al doilea mare îmbuteliator de băuturi PepsiCo la nivel mondial, cu o reţea care deserveşte 240 de milioane de consumatori din America de Nord, Europa Centrală şi de Est şi America Centrală.

PepsiCo a anunţat, joi, că se aşteaptă să încheie procesul de achiziţie a celor mai mari doi distribuitori ai băuturilor Pepsi, respectiv Pepsi Bottling Group şi PepsiAmericas, până la sfârşitul acestei luni.

PepsiAmericas este prezentă pe piaţa românească din anul 2007, când a preluat Quadrant-Amroq Bottling, producătorul şi distribuitorul băturilor Pepsi în România.

SURSA: Mediafax