Conform analizei echipei de Data Analytics DWF, care a colectat și interpretat datele din sute de conturi GA4 și Google Ads, rezultatele din acest an sunt clare.

„În total, site-urile din portofoliul DWF au înregistrat în cele 3 zile de Black Friday din acest an un volum de 248,577 tranzacții (total comenzi, din toate sursele de trafic). 2024 a marcat o creștere cu +57% față de 2023 din acest punct de vedere”, a scris Mihai Vînătoru, CEO DWF pe pagina sa de FaceBook.

Vânzările de Black Friday au crescut semnificativ

Această creștere a vânzărilor este un semn al unei piețe dinamice. Consumatorii au continuat să își facă cumpărăturile online, în ciuda incertitudinilor economice. Datele arată că 2024 a fost un an mai bun în comparație cu 2023.

Un alt indicator al succesului acestui Black Friday a fost valoarea totală a vânzărilor.

„Revenue mai mare. În 2024, datele noastre arată total vânzări de 67,567,789 Ron, cu +32% mai mult față de anul anterior. Conform Euromonitor, zona de ”retail” crește în prezent în România cu aprox. 10% față de anul anterior, ceea ce înseamnă că vânzările în mediul online au o dinamică mai accelerată”, arată DWF.

Această creștere a venit într-un context în care comerțul online a avut o dinamică accelerată, mai ales în comparație cu creșterea de 10% înregistrată de retailul tradițional din România, conform Euromonitor. Însă, în ciuda acestor cifre pozitive, există o tendință clară de a face cumpărături de valoare mai mică.

Valoarea medie a comenzilor a scăzut

Deși volumul de vânzări a crescut semnificativ, valoarea medie a comenzilor de Black Friday a scăzut. Mai exact, aceasta a scăzut de la 324 RON în 2023 la 271 RON în 2024.

„Din faptul că nr. de comenzi a crescut cu +57% iar valoare totală cu doar +32%, este evident faptul că anul acest avem de-a face cu o valoare medie mai mică a comenzilor. Mai precis, 271 Ron în 2024, față de 324 Ron, în 2023.

Comanda medie mai mică poate sugera atât presiunea majoră pe preț, pe care comercianții din România o resimt, cât și o creștere a volumului de cumpărături de impuls (valori mici)” a mai transmis DWF.

Totuși, Black Friday 2024 a fost un succes pentru retailul online din România. Vânzările au fost mult mai mari decât în 2023, chiar dacă valoarea medie a comenzilor a scăzut.