HP Brand Store, primul concept store HP deschis în Europa şi operat în parteneriat cu Altex, a înregistrat la finalul celor 12 luni de activitate vânzări de 800.000 de dolari, peste estimările celor două companii.
Magazinul HP Brand Store, deschis în parteneriat cu Altex în urmă cu un an de zile în Plaza România, a fost vizitat de 90.000 de persoane, iar 3.000 dintre acestea au cumpărat cel puţin un produs. "Vânzările înregistrate de magazin au fost de 800.000 de dolari, peste aşteptările noastre", potrivit lui Tiberiu Dobre Country Manager HP Personal Systems Group România.
"Vom mai deschide unul sau două magazine HP în funcţie de oportunităţile care se vor ivi în piaţă", au declarat oficialii celor două companii. “Contextul european va avea o conotaţie negativă asupra pieţei locale de IT însă, cel mai probabil, vom înregistra o evoluţie pozitivă. Dacă la anul vom avea creşterea economică de 2% despre care se vorbeşte, va fi cu adevărat o performanţă, a declarat Dan Ostahie, preşedintele Altex.
Magazinul din Plaza Mall a fost primul de acest tip din Europa, însă în prezent există magazine similare în Belgrad, Zagreb, Moscova, Praga şi Madrid. HP a investit peste 100.000 euro în magazinul de 100 mp. HP are pe plan mondial circa 170 de magazine proprii, cele mai multe în America Latină. Magazinul din Plaza le oferă pasionaţilor de gadgeturi posibilitatea să testeze şi să achiziţioneze cele mai noi produse HP, de la imprimante la desktopuri, notebook-uri şi diverse accesorii.
Piaţa locală de PC-uri a continuat să crească
Vânzările HP în reţeaua de magazine Altex au crescut de la an la an, iar produsele companiei se numără constant în topul celor vândute produse IT din lanţul de retail. "România este o ţară cu o piaţă IT&C aparte. Vorbim despre o piaţă aflată în plin proces de maturizare, cu un potenţial încă important de creştere, cu consumatori informaţi şi o competiţie sănătoasă între furnizaorii de soluţii IT&C. Tocmai aceste premise sunt cele care au făcut ca în ciuda unui context macro-economic destul de dificil piaţa locală de PC-uri a continuat să crească şi în acest an, în condiţiile în care alte ţări din regiune se confruntă cu o scădere a cererii şi implicit a vânzărilor", a declarat Eric Lallier HP PSG SEE general manager.
Conform datelor IDC, HP a fost lider al pieţei locale de PC-uri în al treilea trimestru al anului cu o cotă de 18%. HP şi-a menţinut, de asemenea, poziţia de lider de piaţă pe segmentul imprimante ajungând la o cotă de 60% pe categoria de echipamente cu cerneală, respectiv 36% pe segmentul celor cu laser.
Altex estimează pentru acest an afaceri de peste 200 de milioane de euro, în creştere de la 185 milioane euro în 2010. "Cu vânzări de peste 45 de milioane de euro în 2011, sectorul IT a reprezentat pentru Altex miza ultimilor ani, iar rata de creştere a fost de peste 30%, faţă de anul 2009", potrivit lui Dan Ostahie. Luna decembrie va reprezenta circa 20% din totalul veniturilor retailerului, faţă de 15-16% în 2010.
Principalii concurenţi ai Altex sunt Domo şi Flanco. "Faptul că există trei jucători pe piaţa este un lucru pozitiv", potrivit lui Ostahie care consideră că execuţia corectă şi promisiunile respectate sunt doi factori cheie în retail.