Numărul autoturismelor verzi (electrice, hibride şi plug-in) vândute anul trecut în România a fost de 4.572, în creştere cu 65,7% faţă de anul 2017, reiese din statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Conform datelor citate, din totalul înregistrat în perioada ianuarie – decembrie 2018, un număr de 3.585 de exemplare sunt vehicule hibrid, în urcare cu 59,8% comparativ cu intervalul similar din anul precedent, 682 sunt electrice 100% electrice (+102,4%), iar 305 plug-in (+72,3%).
În perioada analizată, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, a fost de 2,9%, în timp ce, în aceeaşi perioadă din 2017, ponderea se situa la 2,1%.
În ultima lună a anului 2018, au fost comercializate 555 de autoturisme electrice şi hibrid, în creştere cu 9,25%, comparativ cu datele din luna noiembrie a anului trecut, când s-au înregistrat 508 de exemplare noi vândute.
Datele APIA relevă că, în topul celor mai comercializate autoturisme pur electrice, anul trecut primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 175 de unităţi, urmată de BMW (148 de exemplare), Renault (119), smart (116), Kia (59), Nissan (54), alte mărci (10) şi Mercedes Benz (1).
În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada de referinţă, au fost înregistrate de Toyota (3.198 unităţi), Lexus (147), Ford (65), Kia (62), Hyundai (58), Suzuki (34), Mercedes Benz (20) şi Land Rover (1).
De asemenea, în ierarhia vânzărilor de autoturisme plug-in conduce Volkswagen – cu 82 de unităţi comercializate. Pe locurile următoare se clasează: Volvo (45 exemplare), BMW (44), Mitsubishi (41), Porsche (33), Mercedes Benz (30), Mini (13), Audi (9) şi Land Rover (8).
La jumătatea lunii martie din 2018, Ministerul Mediului a lansat o nouă sesiune a programului „Rabla Plus”, destinată celor care vor să-şi achiziţioneze o maşină ecologică.
Ministerul de resort estima, la vremea respectivă, că românii vor cumpăra, prin acest program, 2.000 de maşini electrice, în cursul anului trecut.
Accesarea programului nu a fost condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Programului „Rabla Clasic” (de 6.500 de lei) s-a putut cumula cu ecotichetele prevăzute de Programul „Rabla Plus”, numai în cazul în care solicitantul urma să achiziţioneze fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.