Producătorul german de automobile BMW a înregistrat un record în primul trimestru al acestui an după un avânt al cererii de pe piața asiatică. Constructorul a punctat că în același timp a reușit să-și dubleze vânzările de vehicule electrice, ajungând la peste 70.000 de autoturisme hibride și electrice vândute în primul trimestru.
Grupul auto german BMW a anunţat joi că în primul trimestru al acestui an a vândut mai multe automobile decât înaintea pandemiei, graţie creşterii cererii pe pieţele din Asia, transmite DPA, conform Agerpres.
În perioada ianuarie-martie 2021, BMW a vândut la nivel global 636.600 de automobile mărcile BMW, Mini şi Rolls-Royce, cu 5% mai mult decât în primul trimestru din 2019 şi cu 33,5% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
„Aceste vânzări record scot în evidenţă obiectivele noastre ambiţioase de creştere pentru acest an”, a declarat directorul de vânzări de la BMW, Pieter Nota. Acesta a adăugat că BMW a reuşit să îşi dubleze vânzările de vehicule electrice, cu 70.200 de autoturisme hibride şi electrice vândute în primul trimestru. „Graţie acestor performanţe suntem pe cale să vindem peste 100.000 de vehicule complet electrice până la finele anului şi să avem cel puţin un milion de vehicule electrificate pe şosea”, a spus Nota.
BMW a vândut 230.000 de automobile în China
Cele mai bune vânzări realizate vreodată de BMW în primele trei luni ale anului se datorează în primul rând pieţei asiatice, în special Chinei, unde BMW a vândut 230.000 de automobile, cu 60.000 mai mult decât în primul trimestru din 2019. În total, BMW a vândut un număr record de 237.000 de vehicule în Asia în primele trei luni ale anului.
În Europa, BMW a livrat 239.000 de autoturisme, mai puţin decât înainte de criză dar cu 8% mai mult decât în primul trimestru din 2020. Restricţiile introduse în luna martie a anului trecut în Europa, în contextul crizei coronavirusului, au condus la închiderea uzinelor şi reprezentanţelor auto.
De asemenea, în SUA grupul german a vândut 78.000 de vehicule în primul trimestru, cu 17% mai mult decât în perioada similară a anului trecut dar chiar şi aşa vânzările nu au revenit la nivelul la care erau înaintea crizei.
Anul trecut, BMW Group a vândut un număr de 2,324 milioane de automobile BMW, Mini şi Rolls-Royce la nivel mondial, cu 8,4% mai puţine decât în 2019.