În perioada ianuarie-iunie 2014, Mercedes-Benz, divizie a grupului auto german Daimler AG, a înregistrat o creştere a livrărilor de 13%, la 783.520 vehicule. În iunie, vânzările au urcat cu 8%, la 142.136 unităţi.
“Suntem în grafic pentru a înregistra şi în 2014 vânzări record', a declarat Ola Källenius, director de vânzări la Mercedes.
În China, cea mai mare piaţă auto din lume, vânzările brandului Mercedes au urcat cu 38% în primul semestru al anului, la 135.972 vehicule, reprezentând 17% din vânzările globale ale companiei. În regiunea Asia-Pacific livrările au crescut cu 30,5%, la 232.294 unităţi.
Avansul robust din Asia compensează creşterea mai lentă de pe alte pieţe principale. În Germania, vânzările Mercedes au scăzut cu 8% în iunie iar în perioada ianuarie-martie 2014 au urcat cu doar 0,7%, la 125.215 unităţi. Livrările în Europa au crescut cu 7,4%, la 352.198 maşini.
În SUA, cea mai mare piaţă a Mercedes, vânzările au crescut cu aproape 7%, la 151.624 vehicule, în primul semestru din 2014.
În iulie 2013, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, fiind create astfel circa 250 de locuri de muncă.
Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.
Sursa: Agerpres