După anunţarea datelor privind creşterea vânzărilor, acţiunile Volkswagen au urcat vineri dimineaţă la bursa din Frankfurt cu 1,23%, la 148,60 euro (211,04 dolari)
Un număr de 4,09 milioane vehicule marca Volkswagen au fost vândute în primele şase luni ale acestui an la nivel global, în creştere cu 14,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În regiunea Asia-Pacific vânzările companiei germane au crescut cu 19,5%, la 1,26 milioane de vehicule, în special în China, unde vânzările au urcat cu 16,4%, la 1,1 milioane. India a înregistrat cea mai mare creştere procentuală a vânzărilor, de 217,2%, la 55.100 vehicule.
În America de Nord vânzările au crescut cu 21,2%, la 319.100, în timp ce în America de Sud vânzările au urcat cu 10,9%, la 455.200 vehicule.
Europa a rămas cea mai importantă piaţă pentru Volkswagen, cu o creştere de 9,3%, la 1,9 milioane de vehicule, sprijinită de creşterea robustă din Europa de Est, de 28,9%, la 253.700 vehicule.
Grupul Volkswagen (care regrupează 10 mărci de automobile, inclusiv automobile de lux Bugatti, Lamborghini şi Bentley) a vândut în 2010 un număr record de 7,14 milioane autovehicule, cu 13,5% mai mult decât în 2009. Grupul auto german vrea să livreze opt milioane de autovehicule în 2011 şi obiectivul său este să devanseze Toyota până în 2018 când ar urma să comercializeze 10 milioane de autovehicule anual.
SURSA: Agerpres