Arctic, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de electrocasnice, a anunţat o scădere cu 14% a vânzărilor în primele şase luni ale anului în curs, pe fondul situaţiei economice, la 80,34 milioane de euro. Potrivit oficialilor companiei, diminuarea vânzărilor se datorează şi rezultatelor de pe piaţa internă, acolo unde compania a vândut în primele şase luni ale anului peste 225.000 de unităţi, cu 28% mai puţine decât în aceeaşi perioadă din 2008. „În
Arctic, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de electrocasnice, a anunţat o scădere cu 14% a vânzărilor în primele şase luni ale anului în curs, pe fondul situaţiei economice, la 80,34 milioane de euro.
Potrivit oficialilor companiei, diminuarea vânzărilor se datorează şi rezultatelor de pe piaţa internă, acolo unde compania a vândut în primele şase luni ale anului peste 225.000 de unităţi, cu 28% mai puţine decât în aceeaşi perioadă din 2008.
„În piata de electronice si electrocasnice criza economice s-a materializat la nivelul condiţiilor de finanţare, creditul de consum fiind aproape blocat în această perioadă, cât şi la nivelul comportamentului de consum al populaţiei. Astfel, s-a putut observa tendinţa de amânare a deciziei de cumpărare pentru o perioadă ulterioară şi preferinţa consumatorilor pentru produse mai simple la preţuri mai mici. Cu toate că piaţa locală de produse electrocasnice a suferit o contracţie semnificativă de aproximativ 35%”, a declarat Monica Iavorschi, Director General Arctic.
Aceasta a mai adăugat că, în ciuda situaţiei dificile, Arctic şi-a majorat cota de piaţa în România, de la 31,% la 33,1%.
Creştere cu 5% la export
Arctic, care comercializează pe piaţa din România mărcile Arctic şi Beko, a înregistrat totuşi vânzări la export de 49,56 de milioane de euro în primul semestru al anului 2009, cu 5% mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Volumul total al vânzărilor la export a fost de aproape 387.000 de unităţi, cu 9% mai mare decât în primul semestru din 2008.
Arctic s-a îndreptat spre pieţele mature din vestul Europei
Pentru a trece peste situaţia economică dificilă, Arctic a adoptat o serie de măsuri care au vizat în primul rând reducerea costurilor şi eficientizarea procesului de producţie. Potrivit companiei,în ultima perioadă s-a pus un accent deosebit şi pe exporturi.
„Dacă în trecut, Arctic s-a concentrat asupra pieţelor emergente din Estul Europei şi din Balcani care înregistrau rate înalte de creştere, în primele şase luni din 2009 punctul focal l-au reprezentat ţările din Vestul Europei cu pieţe mature şi nu foarte afectate de contextul economic actual”, au mai spus oficialii companiei. Pe aceste pieţe, Arctic a raportat o creştere cu 36% a vânzărilor.
De asemenea, la începutul lui 2009 Arctic şi-a făcut intrarea şi pe noi pieţe, aşa cum este cea iraniană.
„Am evitat procese neplacute cum sunt restructurarile sau reduceri de beneficii pentru angajati. In plus, Arctic este unul dintre puţinii producători care şi-a continuat programele de investiţii planificate pentru acest an”, a mai precizat Monica Iavorschi.
În 2008, compania Arctic a înregistrat o cifră de afaceri de 213 milioane de euro şi un volum total al vânzărilor de peste 1.500.000 de unităţi.
Arctic face parte din grupul Arçelik, al treilea producător european de aparatură electrocasnică. Arçelik a înregistrat în 2008 o cifră de afaceri de 6,8 miliarde de lire turceşti.
SURSA: Arctic