În octombrie 2015, autorităţile de la Beijing au decis să reducă la jumătate taxele la achiziţionarea maşinilor cu motoare de 1,6 litri sau mai mici pentru a stimula vânzările pe cea mai mare piaţă auto din lume. Reducerea de taxe ar urma să expire la sfârşitul acestui an.
Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat că livrările de vehicule au înregistrat luna trecută un avans de 26,1%, la 2,6 milioane de unităţi. Este cel mai ridicat nivel din ianuarie 2013 şi vine după o expansiune de 24,2% în august şi 23% în iulie.
"Dacă nu vor exista aceste facilităţi anul viitor, creşterea va fi extrem de scăzută", a apreciat adjunctul secretarului CAAM, Shi Jianhua, estimând un avans al pieţei auto de aproape 2% în 2017, sau de 6-7% dacă se menţin facilităţile fiscale.
"Expirarea actualelor reduceri de taxe a încurajat consumatorii să prindă ultimul tren şi să-şi achiziţioneze maşini. Dealerii îşi pregătesc stocurile pentru a face faţă majorării cererii la sfârşitul anului", a afirmat analistul Huang Xiaowei, de la WAYS Consulting.
În primele nouă luni din acest an, vânzările au crescut cu 13,2% faţă de perioada similară din 2015.
Vânzările producătorilor auto americani General Motor şi Ford au crescut luna trecută cu 16% şi, respectiv, 24%, în timp ce grupul nipon Mazda a raportat un avans de 49%. Producătorii auto chinezi Geely şi Great Wall Motor au înregistrat creşteri record în septembrie, de 82% şi, respectiv, 49%.
În 2015, vânzările de autovehicule în China au înregistrat cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, de 4,7%, după un avans de 6,9% în 2014 şi de 13,9% în 2013.
CAAM prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să urce cu 7% în acest an.