Vânzările de automobile în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au crescut în septembrie pentru a cincea lună consecutiv, datorită reducerilor de taxe, transmit Reuters şi Bloomberg.
În octombrie 2015, autorităţile de la Beijing au decis să reducă la jumătate taxele la achiziţionarea maşinilor cu motoare de 1,6 litri sau mai mici pentru a stimula vânzările pe cea mai mare piaţă auto din lume. Reducerea de taxe ar urma să expire la sfârşitul acestui an.
Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat că livrările de vehicule au înregistrat luna trecută un avans de 26,1%, la 2,6 milioane de unităţi. Este cel mai ridicat nivel din ianuarie 2013 şi vine după o expansiune de 24,2% în august şi 23% în iulie.
"Dacă nu vor exista aceste facilităţi anul viitor, creşterea va fi extrem de scăzută", a apreciat adjunctul secretarului CAAM, Shi Jianhua, estimând un avans al pieţei auto de aproape 2% în 2017, sau de 6-7% dacă se menţin facilităţile fiscale.
"Expirarea actualelor reduceri de taxe a încurajat consumatorii să prindă ultimul tren şi să-şi achiziţioneze maşini. Dealerii îşi pregătesc stocurile pentru a face faţă majorării cererii la sfârşitul anului", a afirmat analistul Huang Xiaowei, de la WAYS Consulting.
În primele nouă luni din acest an, vânzările au crescut cu 13,2% faţă de perioada similară din 2015.
Vânzările producătorilor auto americani General Motor şi Ford au crescut luna trecută cu 16% şi, respectiv, 24%, în timp ce grupul nipon Mazda a raportat un avans de 49%. Producătorii auto chinezi Geely şi Great Wall Motor au înregistrat creşteri record în septembrie, de 82% şi, respectiv, 49%.
În 2015, vânzările de autovehicule în China au înregistrat cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, de 4,7%, după un avans de 6,9% în 2014 şi de 13,9% în 2013.
CAAM prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să urce cu 7% în acest an.