Livrările engros, inclusiv SUV-uri şi MPV-uri, au urcat cu 16%, la 1,28 milioane de unităţi luna trecută, a anunţat miercuri Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM). Analiştii se aşteptau la livrări de 1,27 milioane. În primele cinci luni din 2012 vânzările de vehicule de pasageri în China au crescut cu 5,5%, la 6,33 milioane de unităţi, faţă de un avans de 6,1% în perioada similară din 2011.
Producătorul auto american Ford Motor a înregistrat în iunie o creştere a vânzărilor de vehicule de 18%, la 52.440 unităţi. Vânzările General Motors, cel mai mare producător auto străin prezent în China, au urcat luna trecută cu 10%, la 213.495 unităţi.
Şi producătorii auto niponi au înregistrat creşteri ale vânzărilor în China: Honda a majorat livrările cu 84%, la 64.652 unităţi, Toyota a vândut în iunie 70.500 unităţi, în creştere cu 19% faţă de perioada similară din 2011, iar Nissan a înregistrat un avans de 10% al vânzărilor, la 119.200 unităţi.
"Producătorii auto din China închid de obicei fabricile în anumite perioade ale verii pentru operaţiuni de mentenanţă şi înainte de asta majorează stocurile. De aceea costurile legate de stocurile mai mari pun presiune pe dealeri", a explicat analistul Han Weiqi, de la CSC International Holdings Ltd, în Shanghai.
În 2011, aproximativ 18 milioane de autoturisme au fost vândute pe piaţa chineză, cea mai mare piaţă auto din lume, comparativ cu 12,7 milioane în SUA. Deşi ritmul de creştere a vânzărilor a încetinit în ultimii ani, firma de cercetare de piaţă J.D. Power estimează că în 2018 consumatorii chinezi ar urma să cumpere până la 35 milioane autoturisme pe an.
Sursa: Agerpres