Vânzările auto în China - cea mai mare piaţă auto din lume - au scăzut în iulie pentru a doua lună consecutiv, la 1,27 milioane de autoturisme, pe fondul încetinirii creşterii economiei, transmit BBC şi MarketWatch.
Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat că livrările de autoturisme au înregistrat un declin de 6,6% luna trecută, faţă de o scădere de 3,4% în iunie. Livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă au scăzut cu 7,1% în iulie, cel mai semnificativ recul din februarie 2013. În iunie declinul a fost de 2,3%.
În perioada ianuarie – iulie 2015, vânzările de autoturisme au urcat cu 3,4%, la 1,36 milioane de unităţi, mult sub nivelul înregistrat în ultimii ani.
Luna trecută, Asociaţia Producătorilor de Automobile din China (CAAM) şi-a înrăutăţit estimările privind ritmul de creştere a vânzărilor de vehicule în acest an, până la 3%. Anterior, CAAM prognoza că vânzările de vehicule de pasageri şi comerciale vor creşte cu 7% în acest an, până la 25,1 milioane unităţi.
Menţinerea unor marje operaţionale de două cifre oferite de piaţa auto din China în ultimii ani este o operaţiune dificilă, în condiţiile în care economia chineză înregistrează cel mai lent ritm de creştere din ultimii 15 de ani, iar dealerii auto strâng cureaua pentru a pune capăt scăderii marjelor. AGERPRES