În 2016 ar putea fi vândute 1,1 milioane de vehicule pe piaţa rusă, dacă încetinirea economică se adânceşte şi Guvernul de la Moscova nu adoptă măsuri de sprijinire a industriei auto, conform celui mai pesimist scenariu al PwC, a explicat Oleg Malyshev, de la PwC Rusia. 

Pentru acest an se estimează că vor fi livrate pe piaţa din Rusia 1,28 milioane de vehicule, în scădere cu 45% faţă de 2014. 

Scenariul de bază al PwC indică menţinerea nivelului vânzărilor pe piaţa rusă în 2016 similar cu cel din 2015. 

Rusia trece în prezent printr-o criză economică provocată de scăderea preţului petrolului şi sancţiunile impuse de Occident pentru implicarea Moscovei în criza din Ucraina. Puterea de cumpărare a gospodăriilor a fost afectată, ceea ce s-a resimţit şi pe piaţa auto. 

Guvernul de la Moscova intenţionează să aloce anul viitor 50 de miliarde de ruble (706 milioane de dolari) pentru a sprijini industria auto, a anunţat în 2 decembrie Arkady Dvorkovich, adjunctul premierului rus. 

Cererea se va îndrepta spre maşinile mai ieftine, a apreciat Oleg Malyshev. 

Declinul rublei majorează costul vehiculelor importat, a avertizat şi Tatyana Lukovetskaya, director general al Rolf Group, unul din cei mai mari dealeri auto din Rusia. Din 2014, rubla s-a depreciat cu 54% faţă de dolar. 

Din păcate, dolarul se apreciază din nou faţă de moneda rusă, astfel încât e din ce în ce mai dificil ca producătorii auto să menţină preţurile, ceea ce ar putea afecta vânzările în 2016, a explicat Tatyana Lukovetskaya. 

În primele 10 luni din acest an, vânzările auto pe piaţa rusă au scăzut cu 30% deoarece economia este în recesiune şi puterea de cumpărare a consumatorilor s-a erodat. Acest declin i-a determinat pe producătorii auto locali să se bazeze pe exporturi pentru a minimaliza pierderile, în timp ce unele companii auto au ieşit din Rusia.

SURSA: Agerpres