Bayerische Motoren Werke AG (BMW), cel mai mare producator auto de masini de lux, a anuntat o scadere a vanzarilor companiei cu 25% in luna noiembrie din cauza impactului pe care criza economica l-a avut asupra consumatorilor, care au inceput sa fie mai precuati in a cumpara.

Vanzarile totale ale grupului au scazut ci 25,4%, la 96.570 de unitati in luna noiembrie, de la 129.459 unitati in perioada similara a anului trecut.

Si vanzarile pentru brandul BMW au scazut cu 26,3%, pana la 81.357 de unitati, in timp ce Mini a inregistrat o diminuare de 21%, la 15.103 automobile vandute in noiembrie.

Criza globala a creditelor si recesiune din Statele Unite au impins industria auto in ceea ce GM a numit „cea mai grea perioada de la cel de-al doilea Razboi Mondial”. Producatorii auto germani, printre care si BMW, au anuntat reduceri totale de productie de 200.000 de unitati in acest an.

Vanzarile grupului in primele 11 luni ale anului in curs au scazut, de asemenea, cu 1,8%, la 1,3 milioane de autovehicule.

Sursa: Bloomberg