Vânzările BMW și-au revenit în al patrulea trimestru, pe măsură ce problemele legate de lanțul de aprovizionare s-au atenuat

Sursă: Dreamstime

Vânzările BMW în al patrulea trimestru au crescut cu peste 10%, grupul fiind ajutat de reducerea blocajelor din lanțul de aprovizionare într-un an în care a fost afectat de războiul din Ucraina și de blocajele din China. Per total, grupul a vândut mai puține vehicule în 2022 decât în anul precedent.

Grupul auto german Bayerische Motoren Werke AG a anunţat marţi că a livrat un număr total de 2,4 milioane de vehicule în 2022, cu 4,8% mai puţine decât în 2021, în condiţiile în care blocajele de pe lanţurile de aprovizionare provocate de carantina din China şi războiul din Ucraina au afectat livrările, transmite Reuters.

Vânzările BMW și MINI, în scădere în 2022

Marca principală BMW a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022, în scădere cu 5,1% faţă de recordul de 2,2 milioane de vehicule vândute în 2021. De asemenea, marca MINI a vândut 292.923 de vehicule, în scădere cu 3%.

Totuşi, în ultimul trimestru al anului trecut livrările grupului BMW au crescut cu 10,6%, pe măsură ce blocajele de aprovizionare au fost eliminate. În plus, BMW a livrat anul trecut 215.755 vehicule BMW şi MINI complet electrice, în creştere cu 107,7% comparativ cu 2021.

„Suntem încrezători că putem construi pe acest succes în 2023, pe măsură ce continuăm să vedem o cerere deosebit de mare pentru modelele noastre electrice”, a declarat directorul de vânzări de la BMW, Pieter Nota.

La nivel regional, vânzările BMW în China au scăzut cu 6,4% pe ansamblul anului trecut, dar au crescut cu 12,7% în ultimul trimestru din 2022. BMW susţine că a înregistrat evoluţii similare pe pieţele din Europa şi SUA.

Constructorul auto german a mai anunţat marţi că va face tranziţia la un model de vânzări direct pe 24 de pieţe din Europa, în cadrul căruia agenţii vor acţiona ca reprezentanţi de vânzări, în ideea de a ajunge la un nou sistem de vânzări orientat spre client. Automobilele marca MINI vor fi vânduta via acest model din 2024, iar marca BMW va urma începând din 2026.

BMW a prezentat o mașină vorbitoare care își schimbă culorile ca un cameleon

Pe de altă parte, BMW a dezvăluit un prototip pentru o mașină care vorbește ca o ființă umană, își schimbă culorile în funcție de starea de spirit a șoferului și nu are ecrane pe tabloul de bord.

BMW i Vision Dee a fost dezvăluit în cadrul unei festivități de la conferința CES și previzionează o tehnologie despre care directorul executiv Oliver Zipse a declarat că va fi pusă în producție în 2025. BMW intenționează să lanseze o nouă gamă de vehicule electrice, pe care o numește „Neue Klasse”, sau noua clasă.

Conceptul BMW a fost în mare măsură un show car, cu elemente care ar putea fi o provocare pentru a fi introduse în producția de serie la prețuri competitive, dar Zipse a declarat că BMW „va aduce această tehnologie în Neue Klasse … în producția serioasă”.

Una dintre cele mai surprinzătoare caracteristici ale conceptului a fost un tablou de bord care nu avea niciun ecran. În schimb, tabloul de bord are un singur cursor digital prin intermediul căruia puteau fi controlate imaginile proiectate pe parbrizul mașinii.