Vânzările Carrefour au fost penalizate în 2016 de performanţele din China

Grupul francez Carrefour, al doilea mare grup mondial de distribuţie, a anunţat joi că în 2016 a realizat o cifră de afaceri totală de 85,7 miliarde de euro, în scădere uşoară cu 0,7% comparativ cu 2015, din cauza restructurării operaţiunilor din China, în timp ce operaţiunile din Europa şi America Latină au înregistrat performanţe bune, informează AFP.

Carrefour a precizat totuşi că dacă se exclud efectele cursului de schimb şi fluctuaţiile preţurilor la combustibili, vânzările sale au crescut cu 3% în 2016 comparativ cu 2015.

'2016 este al cincilea an în care înregistrăm o creştere a vânzărilor comparabile şi de asemenea cel mai puternic ritm de creştere organică din ultimii cinci ani', a declarat directorul financiar de la Carrefour, Pierre-Jean Sivignon.

În ceea ce priveşte România, Carrefour precizează că în trimestrul patru 2016 'vânzările comparabile au înregistrat o creştere solidă'.

Performanţele anuale ale distribuitorului francez au fost stimulate de operaţiunile internaţionale, care au reprezentat 57% din vânzările totale ale grupului. În Europa, exceptând Franţa, Carrefour a înregistrat o creştere a vânzărilor de 1,4% până la 22,44 miliarde euro în timp ce America Latină a înregistrat o creştere de 0,9% până la 16,25 miliarde euro, graţie performanţelor din Argentina şi Brazilia. În schimb, în Asia vânzările au scăzut cu 7,8% până la 6,88 miliarde euro, în special ca urmare a unei scăderi de 11,6% a vânzărilor de pe piaţa din China.

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. În România, Grupul Carrefour numără 280 de magazine, dintre care 29 de hipermarketuri 'Carrefour', 111 supermarketuri 'Market', 43 de magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact', un magazin de comerţ online: www.carrefour-online.ro şi 86 de magazine Billa. AGERPRES/