Carrefour România a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 809 milioane de euro, în scădere cu 1,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În trimestrul al terilea, afacerile filialei locale a retailerului francez Carrefour au scăzut cu 11%, la 277 milioane de euro.
Raportat la aceeaşi suprafaţă comercială (like for like – n.r.), vânzările retailerului au scăzut cu 8,1% în primele nouă luni şi cu 11,4% în intervalul iulie-septembrie 2009, a anunţat joi grupul francez.
În condiţiile unui curs de schimb constant, vânzările din România au avansat cu 14,9% în perioada ianuarie-septembrie, respectiv cu 5,2% în trimestrul al treilea.
La nivel de grup, Carrefour a raportat vânzări de 70,18 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului, în scădere cu 2,3% comparativ cu aceeaşi periaodă din 2008.
Carrefour este unul dintre principalii operatori de retail pe piaţa românească. În prezent grupul deţine în România 22 de hipermarketuri şi 24 de supermarketuri.
Retailerul a deschis în acest an 2 hipermarketuri şi 5 supermarketuri, dar a fost nevoit să închidă hipermarketul din complexul comercial Armonia din Brăila, după ce dezvoltatorul a decis să repoziţioneze proiectul ca urmare a vânzărilor sub aşteptări.