Vânzările Coca-Cola Hellenic în România au scăzut în trimestrul al doilea în volum cu puţin peste 10%, din cauza mediului economic dificil şi inundaţiilor, iar compania anticipează că măsurile de austeritate vor reduce încrederea consumatorilor şi cheltuielile discreţionare în acest an.
„Volumul din România a scăzut cu un procentaj de două cifre, scăzut, în al doilea trimestru, reflectând un mediu economic în continuare dificil, perioada calendaristică diferită în care s-au plasat în acest an sărbătorile de Paşti şi efectul inundaţiilor severe din regiunile de est şi de sud ale ţării.
Guvernul a anunţat noi măsuri de austeritate, care constau în tăieri severe ale salariilor din sectorul public, o creştere de 5 puncte procentuale a TVA începând din luna iulie, dar şi reducerea subvenţiilor pentru anumite utilităţi. Ne aşteptăm ca astfel de măsuri să reducă şi mai mult încrederea consumatorilor şi cheltuielile discreţionare în 2010″, se arată într-un comunicat al companiei.
Totodată, Coca-Cola Hellenic notează că monitorizează atent evenimentele din Grecia, România şi Bulgaria, unde deteriorarea condiţiilor economice impune vigilenţă.
Volumul vânzărilor Coca-Cola Hellenic a scăzut în trimestrul al doilea cu 2%, la 577,9 milioane de navete, în timp ce veniturile din vânzări au urcat cu 2%, la 1,9 miliarde euro.
Profitul net atribuibil acţionarilor companiei a coborât cu 9%, la 171,2 milioane euro.
Coca-Cola Hellenic, al doilea mare îmbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, deţine în România patru fabrici, la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei, după ce a închis în 2008 unitatea de producţie de la Oradea, pentru eficientizarea activităţii.