"Volumele din România au scăzut cu un procentaj scăzut de o cifră (sub 5%) în ambele perioade analizate (primul semestru, trimestrul al doilea). Cuplate cu incertitudinile politice recente, condiţiile economice rămân dificile", scrie în comunicatul citat, care prezintă rezultatele celui mai mare îmbuteliator Coca-Cola din Europa pentru prima jumătate a anului.
Vânzările sub brandul Coca-Cola au crescut uşor, pe de altă parte şi în special în cazul Coca-Cola Zero, produs care a crescut cu 36% în România. De asemenea, a crescut semnificativ ponderea vânzărilor de produse consumate la o singură servire, transmite grupul elen.
Coca-Cola Hellenic şi-a majorat cota de piaţă în România în trimestrul al doilea pe segmentul băuturilor acidulate atât ca volum, cât şi ca valoare a vânzărilor. La nivel internaţional, Coca-Cola Hellenic a vândut în prima jumătate a anului peste un miliard de navete de băuturi răcoritoare şi de ape minerale, în scădere cu 2% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut.
Veniturile grupului elen au urcat cu 1%, la 3,4 miliarde euro, în timp ce cheltuielile operaţionale au avansat cu 5%, la 2,19 miliarde euro. Profitul net al companiei a scăzut cu 25%, de la 146 milioane euro la 109 milioane euro.
Coca-Cola Hellenic deţine în ţara noastră patru fabrici: la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei. Compania îmbuteliază aici băuturi răcoritoare carbonatate (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes), necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), ceaiuri (Nestea), apă (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), băuturi energizante (Burn) şi cafea (Illy).