Vânzările Coca-Cola Hellenic în România au scăzut în primul semestru al anului, pe fondul condiţiilor macroeconomice dificile, cuplate cu tensiunile recente de pe scena politică, potrivit unui comunicat transmis de companie.
"Volumele din România au scăzut cu un procentaj scăzut de o cifră (sub 5%) în ambele perioade analizate (primul semestru, trimestrul al doilea). Cuplate cu incertitudinile politice recente, condiţiile economice rămân dificile", scrie în comunicatul citat, care prezintă rezultatele celui mai mare îmbuteliator Coca-Cola din Europa pentru prima jumătate a anului.
Vânzările sub brandul Coca-Cola au crescut uşor, pe de altă parte şi în special în cazul Coca-Cola Zero, produs care a crescut cu 36% în România. De asemenea, a crescut semnificativ ponderea vânzărilor de produse consumate la o singură servire, transmite grupul elen.
Coca-Cola Hellenic şi-a majorat cota de piaţă în România în trimestrul al doilea pe segmentul băuturilor acidulate atât ca volum, cât şi ca valoare a vânzărilor. La nivel internaţional, Coca-Cola Hellenic a vândut în prima jumătate a anului peste un miliard de navete de băuturi răcoritoare şi de ape minerale, în scădere cu 2% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut.
Veniturile grupului elen au urcat cu 1%, la 3,4 miliarde euro, în timp ce cheltuielile operaţionale au avansat cu 5%, la 2,19 miliarde euro. Profitul net al companiei a scăzut cu 25%, de la 146 milioane euro la 109 milioane euro.
Coca-Cola Hellenic deţine în ţara noastră patru fabrici: la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei. Compania îmbuteliază aici băuturi răcoritoare carbonatate (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes), necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), ceaiuri (Nestea), apă (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), băuturi energizante (Burn) şi cafea (Illy).