Vânzările grupului farmaceutic sloven Krka în România au crescut în primul trimestru cu 42%, la 10,8 milioane euro, fiind cel mai bun rezultat obţinut de companie în Europa de Sud-Est, potrivit raportului trimestrial.
„Krka a avut vânzări de 34,6 milioane euro pe pieţele din sud-estul Europei, care reprezintă cu 7% mai mult decât în perioada anterioară de referinţă. Cele mai mici vânzări au fost înregistrate în Serbia şi Bulgaria, în timp ce pe piaţa din România au fost cele mai mari vânzări”, se precizează în raport.
În primul trimestrul din 2009, Krka România a raportat vânzări de 7,6 milioane euro, în scădere faţă de perioada similară din 2008, ca urmare a reducerii preţurilor de pe piaţa locală şi a schimbărilor legate de sistemul de prescriere.
Creşteri au fost înregistrate atât pentru medicamentele cu prescripţie şi fără prescripţie (OTC), cât şi pentru produsele veterinare. Astfel, vânzările cu prescripţie au avut un avans de 48%, iar OTC-urile cu 35%.
Primele zece produse, respectiv Bilobil, Enap, Ciprinol, Oprymea, Prenessa, Rawel şi Tramadol, au generat două treimi din cifra de afaceri.
Grupul sloven a consemnat în primul trimestru afaceri de 246,1 millioane euro, nivel similar cu perioada anterioară de referinţă 2009, iar profitul net a crescut cu 7%, la 47,1 milioane euro. De asemenea, compania a alocat 18,4 milioane euro pentru investiţii.
Krka produce medicamente generice pe care le comercializează în peste 70 de state la nivel mondial. Firma are centre de producţie şi distribuţie în Slovenia, Polonia, Rusia şi Croaţia.
În România, Krka ocupat în primul trimestru locul 14 pe piaţa de medicamente din România, potrivit firmei de cercetare IMS Health.
SURSA: Mediafax