Vânzările auto în Franţa se îndreaptă spre prima creştere anuală în 2014, după patru ani de declin, conform datelor CCFA. Luna trecută, înmatriculările au urcat cu 6,3%, la 151.101 vehicule, după un declin de 3% în august.
Vânzările PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto francez septembrie au crescut cu 17,3% în septembrie, în timp ce grupul Renault a raportat un avans de 5,3%, sprijinit de cererea în creştere pentru Dacia.
Luna trecută, înmatriculările grupurilor Volkswagen şi Toyota au scăzut cu 3,5% şi, respectiv, 14,5%, în timp ce vânzările Nissan au crescut cu 27,3%, ale Ford cu 7,8%, ale BMW cu 16%.
Un număr de 79.136 de autoturisme Dacia au fost vândute pe piaţa franceză în perioada ianuarie-septembrie 2014, în creştere cu 21,2% faţă de cele 65.290 de unităţi din perioada similară a anului trecut. O creştere procentuală mai mare au înregistrat doar vânzările de autoturisme Lancia (62,1%) şi Jeep (38,3%). Cu toate acestea, în termeni de unităţi vândute, în primele nouă luni, Lancia a vândut doar 5.159 de autoturisme în Franţa iar Jeep 1.214 de unităţi.
Înmatriculările de autoturisme pe piaţa franceză au înregistrat o creştere de 2,1% în perioada ianuarie-septembrie 2014, la 1.337.327 vehicule, a anunţat CCFA.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.