Un număr de 6.775 de autoturisme noi marca Dacia au fost înmatriculate în Franţa în luna septembrie 2014, în creştere cu 34,1% faţă de cele 5.051 de unităţi înmatriculate în perioada similară din 2013, arată datele publicate miercuri de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), transmite Wall Street Journal.
Vânzările auto în Franţa se îndreaptă spre prima creştere anuală în 2014, după patru ani de declin, conform datelor CCFA. Luna trecută, înmatriculările au urcat cu 6,3%, la 151.101 vehicule, după un declin de 3% în august.
Vânzările PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto francez septembrie au crescut cu 17,3% în septembrie, în timp ce grupul Renault a raportat un avans de 5,3%, sprijinit de cererea în creştere pentru Dacia.
Luna trecută, înmatriculările grupurilor Volkswagen şi Toyota au scăzut cu 3,5% şi, respectiv, 14,5%, în timp ce vânzările Nissan au crescut cu 27,3%, ale Ford cu 7,8%, ale BMW cu 16%.
Un număr de 79.136 de autoturisme Dacia au fost vândute pe piaţa franceză în perioada ianuarie-septembrie 2014, în creştere cu 21,2% faţă de cele 65.290 de unităţi din perioada similară a anului trecut. O creştere procentuală mai mare au înregistrat doar vânzările de autoturisme Lancia (62,1%) şi Jeep (38,3%). Cu toate acestea, în termeni de unităţi vândute, în primele nouă luni, Lancia a vândut doar 5.159 de autoturisme în Franţa iar Jeep 1.214 de unităţi.
Înmatriculările de autoturisme pe piaţa franceză au înregistrat o creştere de 2,1% în perioada ianuarie-septembrie 2014, la 1.337.327 vehicule, a anunţat CCFA.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.