Înmatriculările Dacia au crescut cu 3,6% față de aceeași perioadă din 2023
În primele șase luni din 2024, europenii au înmatriculat 305.713 mașini noi Dacia, înregistrând o creștere de 3,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În luna iunie, în Europa au fost înmatriculate 1.265.133 de mașini noi, înregistrând o creștere cu 3,6% față de aceeași lună a anului trecut. Dintre acestea, 60.395 au fost de marcă Dacia, brandul românesc parte a grupului Renault, înregistrând o creștere cu 8,6%. Datorită acestei creșteri, cota de piață a Dacia în iunie a urcat la 4,6%, depășind semnificativ cotele altor mărci precum Peugeot (4,3%), Hyundai (4,1%), Opel (3,3%), Ford (2,9%), Fiat (2,9%), SEAT (2%) sau Suzuki (1,6%).
Datele agregate ale ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile) pentru primele șase luni ale anului, la nivelul întregului continent (UE + EFTA + Marea Britanie), arată o creștere medie a pieței cu 4,4%, ajungând la 6.589.174 unități. Marca Dacia a fost aleasă de 305.713 cumpărători de mașini noi, în creștere cu 3,6% față de primul semestru din 2024. Astfel, cota de piață a mărcii pentru prima jumătate a acestui an a fost de 4,4%, ușor sub cea de 4,5% din aceeași perioadă a anului 2023.
Și în acest context, Dacia depășește cotele de piață ale unor competitori mult mai cunoscuți, precum Kia (4,1%), Opel (3,4%), Ford (3,3%), Citroën (3,2%), Fiat (2,9%), Volvo (2,8%), Nissan (2,6%) și Mazda (1,4%).
Cele mai căutate mărci în primele șase luni la nivelul întregului continent sunt Volkswagen (714.063 unități), Toyota (486.202 unități), BMW (397.851 unități), Skoda (380.627 unități) și Renault (364.036 unități).
Renault deține o cotă de piață de 9,2% în România
Renault a anunțat că deține o cotă de piață de 9,2% în România, iar Dacia a înmatriculat peste 26.400 de vehicule în primele șase luni ale anului, echivalentul unei cote de piață de aproape 28%.
”La jumătatea anului 2024, marca Renault deţine în Romania o cotă de piaţă de 9,2% cu 8.717 unităţi (PC & LCV), în creştere faţă de nivelul de 7.808 unităţi înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Renault este astfel lider în categoria mărcilor importate (VP+VU) şi lider pe piaţa vehiculelor utilitare (VU) cu o cotă de piaţă de 26,6%.
Pe piaţa vehiculelor electrice (VP), Renault ocupă locul al patrulea, cu un volum total de 254 de unităţi înmatriculate, înregistrând o cotă de segment de 4,4%, principalul model electric înmatriculat fiind Megane E-Tech cu aproape 200 de unităţi”, se arată într-un comunicat al Renault Group.
Compania a mai menționat că în segmentul utilitarelor ușoare (LCV), Renault este lider, cu 2.906 unități înmatriculate la sfârșitul lunii iunie, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 26,6% (+0,1 puncte procentuale față de primul semestru din 2023).
În primele șase luni ale anului 2024, Dacia a înmatriculat pe piața din România 26.457 de vehicule, reprezentând o cotă de piață de 27,91%.
”Topul celor mai vândute modele de pe piaţă este dominat de Duster (inclusiv Noul Duster, disponibil din luna iunie, cu 9.391 unităţi), Logan (8.325 unităţi) şi Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 4.658 unităţi. Spring rămâne cel mai vândut model pe piaţa vehiculelor 100% EV, cu 2.101 unităţi, în timp ce Jogger este cel mai vândut model din segmentul C (exceptând vehiculele SUV), cu 1.920 de vehicule comercializate în primele 6 luni”, mai precizează sursa citată.