Vânzările Dacia au înregistrat un declin de peste 10% în Europa
Totuși, cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,1%, de la 2,8% în perioada similară din 2020, arată datele publicate recent de ACEA, conform reuters.com
Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Câte autoturisme au fost înmatriculate?
Un număr de 25.792 de autoturisme Dacia au fost înmatriculate în februarie în Europa, comparativ cu 30.056 în perioada similară din 2020.
Toţi marii producători auto au raportat scăderi ale vânzărilor în februarie. Grupul francez Renault şi Stellantis (producătorul auto printre ale cărui branduri se află Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, Chrysler şi Alfa Romeo) au raportat scăderi ale vânzărilor de 28,6% şi, respectiv, 22,4%, în timp ce grupurile germane Volkswagen şi Daimler au înregistrat un declin de 19% şi, respectiv 20,4%. Livrările Ford au scăzut cu 22,5%.
În primele două luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au scăzut cu 12,8% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,2%, de la 2,9% în perioada similară din 2020. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 54.733 unităţi, în scădere faţă de perioada ianuarie – februarie 2020 (62.747 vehicule).
Toţi marii producători auto au raportat scăderi ale vânzărilor în primele două luni din acest an. Grupul francez Renault şi Stellantis (producătorul auto printre ale cărui branduri se află Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, Chrysler şi Alfa Romeo) au raportat scăderi ale vânzărilor de 25,8% şi, respectiv, 24,6%, în timp ce grupurile germane Volkswagen şi Daimler au înregistrat un declin de 24,1% şi, respectiv, 19,1%. Livrările Ford au scăzut cu 24,4%.
Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un declin de 30,2% în Europa anul trecut, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a scăzut la 3,4%, de la 3,70% în 2019.
Restricţiile impuse în timpul pandemiei de coronavirus (COVID-19), inclusiv închiderea showroom-urilor, au avut un impact fără precedent asupra vânzărilor de maşini în Europa, informează ACEA.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.