Criza provocată de pandemia de coronavirus a afectat puternic vânzările constructorului Dacia în Marea Britanie. Nu numai Dacia este afectată de noul virus, ci și ceilalți constructori auto, după ce Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit a anunțat că vânzările sunt la cel mai redus nivel din februarie 1946.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 97% în aprilie, la 4.321 unităţi – cel mai redus nivel din februarie 1946 – în urma închiderii showroom-urilor după instituirea măsurilor de urgenţă pentru limitarea pandemiei de coronavirus (Covid-19), a anunţat marţi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters, citat de Agerpres.
În aprilie, Dacia a vândut doar 16 vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 99,22% faţă de perioada similară din 2019, când a înmatriculat 2.060 de unităţi.
În topul celor mai bine vândute modele în aprilie se află Tesla Model 3, Jaguar I-Pace, Vauxhall Corsa, Vauxhall Crossland X şi Ford Tourneo Custom.
Cererea pentru vehicule electrice a scăzut cu 9,7% în aprilie, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 97,6% şi, respectiv, 98,5%.
„În acest an, ne aşteptăm să fie vândute pe piaţa britanică 1,68 milioane de vehicule, cel mai redus nivel din 1992”, a avertizat directorul general al SMMT, Mike Hawes. În ianuarie, Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit previziona că în 2020 vor fi livrate 2,25 milioane de unităţi.
Cererea în Franţa şi Italia a scăzut în aprilie la un nivel similar cu cea din Marea Britanie.
Vânzările de maşini noi în Regatul Unit au scăzut cu 43,4% în primele patru luni din 2020, la 487.878 unităţi.
În perioada ianuarie-aprilie 2020, Dacia a vândut pe piaţa britanică 5.071 vehicule, în scădere cu 60,95% faţă de primele patru luni din 2019, când a înmatriculat 12.986 unităţi.
În topul celor mai bine vândute modele în perioada ianuarie-aprilie 2020 se află Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Ford Focus, Vauxhall Corsa şi Nissan Qashqai.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.